23 decembra 2018

Orechové rožky rumovým maslom potierané

Orechové koláče a koláčiky pečiem často a rada. V sade máme dva orechy a tak nemáme núdzu o orechy. 
Väčšinou robím z kysnutého cesta ale tento recept je z nekysnutého cesta a musím povedať, že som z neho nadšená. Rožteky sú fantastické voňavé, majú len jednu chybu. Je ich málo. Nabudúce pečiem z dvojitej dávky aby sa ušlo všetkým.
Tento recept mám z Varechy. Na Vareche som začínala a rada sa k nej vraciam nielen kvôli receptom ale aj ľudom ktorí tu pôsobia. Rožky som piekla podľa Zuzanky a týmto jej ďakujem za recept. 









Čo budeme potrebovať:

na cesto:
400 g hladkej múky
250 g studeného masla
250 ml kyslej smotany
1/2 lyžičky soli

na plnku:
200 g pomletých vlašských orechov
150 g trstinový cukor alebo melasu
1 bielok
1 lyžička mletej škorice
2 lyžice rumu

na polevu:
2 lyžice rozpusteného masla
3 lyžice rumu



Cesto:
Múku preosejeme, pridáme nastrúhané alebo nadrobno nasekané studené maslo, smotanu, soľ a vypracujeme vláčne cesto. Cesto zabalíme do fólie a odložíme na 1 - 2 hodiny do chladničky.




Plnka:
všetky suroviny zmiesime na pevnú hmotu. V pôvodnom recepte bola použitá melasa, ja som použila trstinový cukor, ale na budúce dám aj za lyžicu medu, plnka bude kompaktnejšia.


Vychladnuté cesto rozdelíme na 5 bochníčkov. Ja som si ich rozvážila, každý vážil 180 g. Aj plnku si rozdelíme na 5 častí. 

Bochníček cesta rozvaľkáme na kruh, cca 25cm a rozdelíme na 8 trojuholníkov. 
Na každý trojuholník dáme kôpku plnky, rohy zahneme dnu a zrolujeme rohlíček.




Ukladáme na plech, na pečiaci papier. Takto urobíme všetkých päť bochníčkov. Nedáme ich ihneď piecť, ale ich aj s plechom ukladáme do chladu, ja som ich postupne vykladala na balkón, čo v zime nie je problém. 
Do rúry by sme ich mali dávať dobre schladené aby sa neroztiekli pri pečení. Moje boli na balkóne asi pol hodinu.



Rúru si vyhrejeme na 185°C a rohlíčky pečieme asi 20 minút.


Ihneď ako ich vytiahneme z rúry ich potierame polevou z rozpusteného masla a rumu. Ja som ich potierala mašľovačkou. Rumové maslo ihneď vsakovalo do rohlíčkov. 


Vôňa ktorá vládla v našom byte sa nedá opísať. Mala som čo robiť aby som sa do nich ihneď nepustila. Najlepšie sú ale studené. 




originál receptu podľa ktorého som piekla nájdete tu:
https://varecha.pravda.sk/recepty/nekysnute-orechove-rozky-rumovym-maslom-pohlad/61959-recept.html

2 komentáre:

  1. Evička, však má tento recept jedinú chybu ? Je ich málo :) som potešená...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. presne tak, u nás sa zjedli ako prvé a to mám celkom dosť napečené iných koláčikov :-)

      Odstrániť