03 októbra 2019

Tekvicové pyré - polotovar.

Milujem hokkaido a všetko čo sa z neho dá uvariť, upiecť. Hokaido sa dá dobre skladovať a v komore vydrží aj do jari. Ale keď ho raz rozkrojíte musíte ho aj dosť rýchlo spracovať. 
Ja si takéto väčšie hokkaido spracovávam na pyré. Malé porcie zamrazím a potom používam na halušky, na krémovú polievku, na muffinky alebo bábovku. 
Takéto mini porcie mám po ruke celú zimu.





Čo budeme potrebovať:

tekvicu hokkaido
bylinky - oregano, tymián
soľ


Príprava pyré je veľmi jednoduchá.
Hokaido sa nešúpe preto tekvicu najskôr dobre umyjeme pod horúcou vodou. Potom nožíkom orežeme všetky oderky a miesta ktoré sú poškodené. Tekvicu prekrojíme a stred vydlabeme. 
Tekvicu nakrájame na väčšie kúsky, poukladáme na plech, pridáme bylinky a dáme piecť do rúry na 200°C asi na 40 - 45 minút až je tekvica celkom mäkká. Treba si dať pozor aby tekvica nezhorela. Čierne, zhorené kúsky by v pyré asi nevyzerali moc dobre.



Pokrájanú tekvicu môžete aj uvariť, scediť a rozmixovať. Ja mám ale radšej pečenú, nič sa z nej nevyvarí, má krajšiu farbu a lepšiu chuť.

Upečenú tekvicu necháme trochu vychladnúť, bylinky vyhodíme a tekvicu rozmixujeme na jemnú kašu. Treba pridať trochu vody aby sa tekvica lepšie rozmixovala.

Tekvicové pyré rozdelíme do malých nádobiek. Ja používam silikónové košíčky na muffinky.


S rodeľovaním do košíčkov mi pomáhala malá Matilda. Práca jej išla pekne od ruky.



Tekvicové pyré dáme do mrazáka. Zmrznuté vyberieme z formičiek a uložíme do sáčku alebo vhodnej nádoby.
Ja robím z takéhoto pyré halušky do polievky alebo k perkeltu. Pyré ráno vyberiem z mrazničky, zalejem vodou, sem tam pomiešam aby sa pyré rozmrazilo, potom pridám múku, vajíčko, soľ a môžem variť halušky. Naša malá Matilda ich miluje. Vždy keď príde je musím uvariť hráškovú polievku s tekvicovými haluškami.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára