03 marca 2020

Šalát z kyslej kapusty 3 v 1 a jeden bonus

Súdok s kyslou kypustou má v našej komore pevné miesto. O tom, že je to výborný zdroj vitamínov netreba hovoriť a snáď ani o tom, že z kyslej kapusty sa dajú navariť vynikajúce jedlá.
My sme teraz oprášili jeden starý recept ktorý sa v manželovej rodine robieval pri zabíjačke. Ja som ho trochu inovovala a z jedného šalátu robievam tri a jeden bonusový len pre mňa.








Pripraviť tento šalát je veľmi jednoduché a veľmi rýchle. Hocikedy v priebehu dňa si takýto šalát môžete pripraviť behom chvíľky.
Šalát je vhodný ako príloha k mäsu, ale s pridaním orechov a hrozienok je výborný aj ako olovrant alebo ľahká večera.

Čo budeme potrebovať:

na základný šalát:

kyslú kapustu
nálev s kyslej kapusty
cibuľu
lyžicu cukru
lyžicu oleja
soľ
mleté čierne korenie

šalát č.2
základný šalát + jablko

šalát č.3
základný šalát + mrkva

bonusový šalát:
základný šalát + jablko + mrkva + hrozienka + orechy




Základný šalát:
Kyslú kapustu prepláchneme ak treba. Hlavne kupovaná kapusta býva často veľmi kyslá a slaná. 
Kapustu mierne vyžmýkame ale tekutinu nevylejeme ale si ju odložíme na nálev.
Kapustu môžeme trochu nasekať. Ja to robím tak, že hrsť kapusty chytím a nožničkami postrihám do druhej misky. Tak mám kapustu v jednej a nálev v druhej miske.
Ku kapuste pridáme nakrájanú cibuľu. Ja ju krájam na tenkú mesiačiky.
Do kyslej vody z kapusty pridáme cukor, toľko aby nám vznikol sladkokyslý nálev podľa našej chuti.
Nálev vylejeme na šalát, pridám lyžicu oleja, osolíme a okoreníme.


Kapustový šalát s jablkom:

Do základného šalátu pridáme na drobnejšie nakrájané jablko aj so šupkou.



Kapustový šalát s mrkvou:

Do základného šalátu pridáme nastrúhanú mrkvu.



a ešte jeden bonus:
z takto pripravených šalátov si môžeme pripraviť rôzne kombinácie. Ja si napríklad zmiešam kapustový šalát s jablkom aj mrkvou a pridám trochu hrozienok a orechov. Takýto šalát vyjedám len tak samotný. Ak si myslíte, že kyslá kapusta, hrozienka a orechy k sebe nepasujú, vyskúšajte a myslím, že mi dáte za pravdu, Tento šalát je nielen vitamínová ale aj chuťová bomba.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára