30 apríla 2020

Kelová polievka s mäsom

Polievka u nás musí byť vždy. Ako sa hovorí, polievka je základ. 
Keď občas už naozaj neviem čo variť, alebo sa mi vôbec nechce vtedy ma zachráni môj muž. Navarí on. Aj túto polievku varil. Ako chlap sa nezaprel a pridal do nej mäso. Mňa to celkom potešilo, pretože som nemusela variť druhé jedlo. Polievka bola taká hustá a silná, že nahradila aj druhý chod.






Čo budeme potrebovať:

hlávku kelu
slaninu a kožu zo slaninky
zemiaky
mrkvu
cibuľu
cesnak
rascu
majoránku
soľ
mleté čierne korenie

a bravčové mäso, napr. plecko alebo odrezky

Príprava:
Kel prekrojíme, hlúb vykrojíme a vrchné listy, ak sú škaredé, vyhodíme. Kel nakrájame na rezance. 
Zemiaky ošúpeme a nakrájame na kocky. 
Mrkvu očistíme a nakrájame na drobné kocky.
Cibuľu očistíme a nakrájame na drobno.
Cesnak roztlačíme plochou noža a potom ho nasekáme nadrobno.
Mäso nakrájame na väčšie kocky.

Varenie:
Na masti speníme cibuľku, pridáme na kocky nakrájanú slaninu a za chvíľu aj bravčové mäso a opražíme. Osolíme, okoreníme, pridáme rascu. Podlejeme horúcou vodou, alebo bujónom a dusíme.
Ja do tohto základu pridávam kožky zo slaniny, tá sa vyvarí a ochutí polievku. Na uvarenej kožke si pochutí náš pes :) 

Keď je mäso takmer mäkké pridáme na kocky nakrájané zemiaky a mrkvu. Vodu dolievame podľa potreby. Asi po 10 minútach pridáme nakrájaný kel, dolejeme vodu a varíme asi 20 minút až do zmäknutia.

Na záver pridáme cesnak a majoránku. Ak treba dochutíme soľou a korením. 

Polievku môžete variť aj tak, že mäso udusíte zvlášť a polievku uvaríte zvlášť. Na záver udusené mäso aj so všetkou šťavou pridáte do polievky a dochutíte.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára