05 júla 2020

Marhuľovo pudingové koláče

Mám niekoľko dobrých, odskúšaných receptov na kysnuté cesto. Na sladké a slané koláče, chlieb, pizzu, posúchy. Aj toto cesto patrí medzi moje odskúšané klasiky. 
Väčšinou robím takéto ovocné koláče na plech. Je to rýchlo hotové. S vykrajovaním koliesok je viac práce, zbytky cesta treba znovu premiesiť, vyvaľkať... V tomto recepte je ale všetko ináč :-)  





Čo budeme potrebovať:

500 g hladkej múky
50 g cukru
1/2 kocky droždia
250 ml vlažného mlieka
75 g rozpusteného masla
1 vajíčko
citrónová kôra
štipka soli

Puding:
vanilkový puding
400 ml mlieka
1-2 lyžice cukru
vanilkový cukor

a ešte:
asi 50 g rozpusteného masla na potretie cesta
a marhule


Ja si nerobím kvások. Cesto mi vymiesi robot. Celý rozdiel je v tom, že cesto trochu dlhšie kysne, ale odpadne mi robota a umývanie hrnčekov. 
Do misy robota nalejem mlieko, pridám droždie a pomocou vidličky ho rozmiešam. Pridám múku, cukor, maslo, vajíčko, štipku soli, citrónovú kôru a pustím robot ktorý mi vymiesi hladké cesto.
Prikryté cesto kysne asi 2 hod. 
Vykysnuté cesto vyvaľkáme na tenko tak aby bolo dlhé a užšie. 


Cesto potrieme rozpusteným maslom a po dĺžke ho zrolujeme.
Roládu nakrájame na asi 5-6 mm kolieska ktoré ukladáme na plech. Na veľký plech sa mi ich zmestilo 12 kúskov. Z tejto dávky mi vyšli 2 plechy, čiže 24 kúskov.
Takýto spôsob prípravy koláčikov mi príde veľmi šikovný a hlavne rýchly. Kolieska bez veľkej námahy nakrájame na rovnaké kúsky, po upečení sú všetky rovnako veľké a krásne nadýchané. Odpadá vykrajovanie a rozmýšľanie čo so zbytkami cesta ktoré ostávajú pri vykrajovaní. 


Na každé koliesko dáme veľkú lyžicu vychladnutého pudingu a polovicu marhule. Marhuľu pritlačime, čím puding aj marhuľu zatlačíme do cesta. nechceme aby nám pri pečení puding vytekal na plech.


Pečieme na 200°C asi 18 - 20 minút. Ešte horúce pocukrujeme. Tie naše marhule boli dosť kyslé.

Koláčiky mali veľký úspech. Obedovali sme okolo jednej a keď sme si varili o tretej kávu, koláčiky už boli upečené aj takmer vychladnuté. Dva plechy padli behom hodinky. No veď štyri vnúčatá čosi spucujú :) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára