18 septembra 2020

Tekvicový džem so škoricou

 

Stále skúšam nové recepty z tekvice Hokaido, ktorú mám veľmi rada, a našla som zaujímavý recept na džem. Natrafila som na mnohé variácie tohto receptu, tak som si jeden vybrala a trochu si ho upravila. 
Je dobrý na maslový chlieb a chcem ho vyskúšať do muffiniek. V sobotu ideme na grilovačku a tak sa chystám z tohto džemu pripraviť čatní, také dobré, veľmi špitľavé. Uvidím ako to dopadne. 






Čo budeme potrebovať:

1 kg už očistenej maslovej tekvice, najlepšie Hokkaido
cca 1,5 litra vody
štipka soli
500 g až 1 kg cukru 
šťava z jedného citróna
šťava z jedného pomaranča
2 - 3 paličky celej škorice
4 lyžičky škorice

Príprava džemu je celkom jednoduchá a hlavne rýchla. Nepotrebujete žiadne želírovacie prvky pretože tekvica hustne rekordne rýchlo aj bez pridania pektínu alebo želírovacieho cukru. Tekvica sama osebe má neutrálnu chuť. Pridaním cukru a škorice vznikne lahodný, krásne žltý až oranžový džem. Ak použijete hnedý cukor džem bude ešte tmavší. Pridať môžete aj klinčeky alebo badián. Hlavne nezabudnite na citrónovú a pomarančovú šťavu. 



Najskôtekvicu umyjeme pod horúcou vodou pretože tekvicu hokkaido používame aj so šupou. Okrojíme rôzne oderky, niekedy ich stačí ostrým nožíkom len oškrabkať. Tekvicu prekrojíme, semienka a dužinu vydlabeme a použijeme na zeleninový vývar alebo semienka usušíme.



Tekvicu nakrájame a odvážime aby sme vedeli koľko cukru pridať. Ja som mala 800 g tekvice a odvážila som si 800 g cukru, ale nakoniec som použila len 500g cukru. 


Nakrájanú tekvicu zalejeme vodou len tesne nad okraj, pridáme štipku soli a celú škoricu. Čím viac vody pridáte, tým dlhšie budete džem variť, preto radšej menej. Varte zakryté asi 20 minút až je tekvica celkom mäkká.



Pučidlom na zemiaky roztlačíme tekvicu tak aby nám zostali aj drobné kúsky. Samozrejme môžete použiť ponorný mixér aby ste mali džem úplne hladký. V tom prípade nezabudnite vybrať celú škoricu, ale po rozmixovaní ju ešte vráťte späť.


Teraz do hrnca pridáme cukor, citrónovú a pomarančovú šťavu a varíme až do zhustnutia. Odporúčam pridať menej cukru a potom ochutnávať a pridať podľa vlastnej chuti.


Keď sa prebytočná voda odparí a džem začína hustnúť pridáme mletú škoricu a začneme ochutnávať. Na záver som pridala ešte citrónovú šťavu z pol citróna. Takisto škoricu pridávajte po lyžičkách. Prevariť, ochutnať a až potom pridať ďalšiu lyžičku. Ale škoricou nešetrite, tento džem nie je určený ľuďom ktorí neľúbia škoricu.
Džem na konci veľmi rýchlo hustne. Už v hrnci je taký hustý, že som nemusela robiť ani želírovaciu skúšku. Ja som ten môj uvarila dosť hustý a po vychladnutí bol ešte hustejší. 

Horúci džem plníme do menších pohárov a uložíme do suchého dunstu. Ja to robím tak, že na stôl dám preloženú deku, utierku a na utierku poukladám poháre s džemom. Cez poháre preložím deku a dobre zabalím. A takto nechám až do druhého dňa a až potom dám do komory.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára