28 decembra 2020

Anízové hviezdičky

Aníz je veľmi voňavé korenie ktoré sa používa nielen ako čajovina ale používa sa aj pri pečení, vyrába sa z neho alkohol a uplatňuje  sa aj v kozmetike.
Najznámejšie je asi jeho použitie ako detský čaj na uvoľnenie plynov a kŕčov v bruchu. To asi pozná každá mamina a pijú ho nielen deti ale pomáha aj nám, starším.
Tieto sušienky sú také voňavé ako anízový čaj, takže chutiť asi nebudú každému. U nás ale zožali úspech. 




Čo budeme potrebovať:

240 g hladkej múky
60 g kryštálového cukru
1 lyžica v mažiari podrveného anízu
1 kávová lyžička prášku do pečiva
100 ml rastlinného oleja
50 ml pomarančovej šťavy
50 ml minerálky, sóda alebo studená voda
2 lyžice rumu

Cukrová poleva:
2 lyžice citrónovej šťavy
1 lyžica horúcej vody
150 g práškového cukru

všetko spolu vymiešame do hladkej polevy


V miske zmiešame múku, cukor, prášok do pečiva a podrvený aníz. Pridáme olej, pomarančovú šťavu, minerálku a rum. Najskôr vymiešame vareškou a potom rukou zamiesime cesto. Ja som na vymiesenie použila robot.
Cesto zabalíme do fólie a odložíme na hodinku do chladu.

Cesto na pomúčenej doske vyvaľkáme asi na 5 mm. Cesto je dosť lepkavé preto som ho vaľkala cez fóliu.

Vykrajujeme hviezdičky, alebo iné tvary. Ukladáme na plech vystlatý papierom na pečenie. 
Pečieme vo vyhriatej rúre na 170°C asi 20 - 25 minút.


Hviezdičky necháme úplne vychladnúť. Potom ich potrieme polevou. Ja som ich natierala na dvakrát. Najskôr som nechala zaschnúť tenkú vrstvu a potom som natrela ešte raz, už na hrubšie.

Anízové sušienky vydržia uskladnené dlho. Ja som ich piekla 11.decembra. Uložila som ich do plechovej krabice a polevu som dávala 22. decembra a ešte stále nejaké v komore mám. 



A toto je moja najvernejšia pomocníčka, najmenšia vnučka Matilda. 
Pri pečení koláčikov pomáha vždy a veľmi rada.

**************************************


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára