25 júna 2023

Grilované kvetné stonky cesnaku



V záhrade máme zasadený zimný cesnak. Práve teraz začal nasadzovať kvetné stonky, ktoré treba vylamovať. Vylámané stonky vyhadzujem. Až do dnešného dňa.  Úplnou náhodou som natrafila na jeden článok o využití kvetných stoniek v kuchyni. 
Hneď som to využila a použila som ich až 3x. Do polievky, k špenátu a tento teplý grilovaný šalát.
9.6.2022





Kvetné stonky cesnaku sú také dlhé zakrútené čudá ktoré treba vylámať aby cesnak nešiel do semena. 2-3 stonky sa nechajú a keď sa vyrovnajú a natiahnu do výšky, znamená to, že je čas cesnak vybrať zo zeme. Ten čas samozrejme ešte nenadišiel ale nastal čas na vylámanie kvetných stoniek. A čo s nimi? Vyhodiť? Radím nevyhadzovať. 


Využitie je celkom široké:

- celý ho môžete pridať do polievok, pri pečení mäsa
- nakrájaný na drobno, bez kvetného puku ho môžete použiť pod mäso, do omáčok ale aj zeleninových šalátov
- celý ho môžete grilovať
- môžete ho použiť pri zaváraní, napr. uhoriek
- len zo stoniek, bez kvetného puku si môžete pripraviť pesto. Stačí pridať olej a soľ. Používa sa na hrianky, do polievok, pod mäso, na cestoviny.


Grilované kvetné stonky cesnaku:

Stonky umyjeme a uložíme na plech na pečiaci papier. Pokvapkáme olivovým olejom, posolíme a okoreníme mletým čiernym korením.
Vložíme do rúry na 200°C na 10 minút, potom poobraciame a pečieme pod grilom asi 10 minút.



Podávame teplé posypané syrom, ja som pridala nakrájanú čili papričku. Tie tenké konce sa trochu viac pripečú, vyzerajú ako tenké drievka, ale sú príjemné chrumkavé a kto ich nechce môže ich vyhodiť, prípadne ich pred podávaním odrežte. Ale mne sa to takto páči. Páči sa mi aj chuť, keby som nevedela čo jem, povedala by som, že sú to fazuľové struky s cesnakom. Chuť nie je veľmi cesnaková ako by niekto očakával, skôr je jemne pikantná. 
My sme to zjedli len tak samotné, ako teplý zeleninový šalát, ale viem si to predstaviť ako prílohu ku grilovanému mäsu.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára