18 júna 2023

Bravčové rezne naopak

Rezne naopak som doteraz robila len z hovädzieho mäsa. Dnes som ich vyskúšala urobiť z bravčového karé a použila som iný recept ako doteraz. 
Bravčové karé moc nepoužívam ale na túto prípravu sa celkom hodí, mäso sa nevysuší, zostane mäkké a šťavnaté. 


Recept  na  rezne  naopak  z  hovädzieho  mäsa   je TU  






Čo budeme potrebovať:

bravčové karé
strúhanku
3-4 vajcia
soľ

cibuľu
slaninu

zálievka:
2 lyžice horčice
4-5 lyžíc kečupu
slepačí alebo hovädzí vývar alebo bujón
mleté čierne korenie


Mäso nakrájame na rezne, okraje narežeme aby sa pri pečení neskrúcali. Ja mäso neklepem. 


Vhodný pekáčik alebo zapekaciu misu vymastíme a na dno uložíme nakrájanú cibuľu a slaninku nakrájanú na malé pásiky. 


Mäso osolíme a obalíme v strúhanke, môžete ho jemne zaklepať tĺčikom na mäso ale ja toto robím len s hovädzím mäsom. Bravčové stačí len obaliť a dobre rukou popritláčať.


Obalené rezne namočíme z oboch strán do vajíčka a prudko opečieme z oboch strán. Opečené rezne ukladáme tesne vedľa seba do misy na pripravený cibuľový základ.


Pripravíme si zálievku: do asi 0,5 lit. horúceho vývaru pridáme kečup, horčicu a dobre rozmiešame, pridáme korenie, prípadne soľ. Ja som varila slepačiu polievku tak som použila vývar, ale ak nemáte vývar môžete použiť kocku bujónu.
Pripravenú zálievku nalejeme na mäso tak, aby bolo zaliate asi do polovice a dáme nezakryté do rúry na 200°C asi na 45 minút. Ja som robila v teplovzdušnej rúre na 180°C asi 50 minút a v polovici pečenia som rezne obrátila a pred koncom som ich ešte popolievala.
Počas prípravy by rezne mali vypiť podstatnú časť tekutiny, zbytok sa tým zahustí a vznikne výborný výpek na poliate rezňov.


 Rezne na tanieri polejeme cibuľovo slaninovým výpekom, podávame so zemiakovou kašou a zeleninovým šalátom.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára