22 septembra 2022

Zapekaná brokolica s tofu

 

Všetko čo sa dá dať na jeden pekáčik a zapiecť v rúre varím rada. Skombinujem to čo mám v chladničke a v komore a vždy z toho vznikne niečo čo sa dá jesť. 

Tak vzniklo aj toto jedlo v ktorom hlavnú úlohu hrá brokolica a tofu.




Čo budeme potrebovať:

brokolicu
zemiaky
mrkvu
tofu, ja som použila bylinkové

na zálievku:
kyslú smotanu
2-3 vajíčka

soľ
mleté čierne korenie

a strúhaný syr


Brokolicu nakrájame na menšie ružičky. Hlúbiky sme pojedli s mojou vnučkou Matildou a čo ostalo som odložila na polievku. 
Zemiaky očistíme a nakrájame na kolieska a mrkvu nakrájame nadrobno.

Kyslú smotanu, ja som použila dve malé, rozmiešame s dvoma vajíčkami a trochu osolíme.


Do vhodného pekáčika dáme vrstvu zemiakov, posolíme a okoreníme. Na zemiaky dáme brokolicu s mrkvou a nakrájané tofu. Mierne osolíme a okoreníme.

Všetko zalejeme asi 2/3 smotany.
Na vrch dáme vrstvu zemiakov a zalejeme zvyškom smotany.

Dáme do vyhriatej rúry na 150°C asi na hodinu. 

Keď sú zemiaky mäkké zvýšime teplotu a zapečieme do zlatista.
Nakoniec posypeme strúhaným syrom a necháme zapiecť.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára