23 septembra 2022

Vatovec obrovský 2022

Tohto roku sme veľmi netrpezlivo čakali na september kedy sa v našom sade objavujú prvé vatovce. Tohto roku bolo veľmi sucho, tak sme ani moc nedúfali. Keď konečne zapršalo zatrhli sme našim sliepkam vstup do sadu. Nechceli sme riskovať, že nám zožerú čo i len jeden vatovec. Sliepkam sa to moc nepáčilo ale vatovec nakoniec bol. 



Vatovec nakoniec bol síce len jeden, ale bol. Nie moc veľký, mal 1,35 kg ale na jeden obed celkom postačil. A môj muž ho v návale eufórie rozkrojil aby zistil či je zdravý. Vatovec bol našťastie krásny, biely, pevný bez jediného červíčka a tak hneď putoval na pekáč.
Ako vysmážam vatovec si môžete prečítať TU !!! 
Základ je vatovec očistiť, nakrájať na hrubo, aj 2 cm a ja vysmážam na plechu. Ešte pridať pečené hranolky z domácich čerstvo vykopaných zemiakov a cesnakový dresing a fantastický obed je na stole. Taký ktorý sa nám pošťastí len raz do roka.






3 komentáre:

  1. Nám sa tento rok zatiaľ nepodarilo vatovec nájsť. Ale ako poznám svojho manžela, ten sa nevzdá a nájde aspoň jeden :-) Zato mi včera priniesol košík hríbov dubových a bedlí vysokých.
    Recept robievam, je skvelý.
    Pekný víkend.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tento komentár bol odstránený autorom.

      Odstrániť
    2. My sme veľmi nešťastní, mávali sme 10 aj 18 vatovcov. No ale máme sliepky a vajíčka a nemáme vatovce, nemôžeme mať všetko. A môjmu sa ani v hríboch nedarí, všetci nosia plné koše a on len tak trochu. Ale na vianočnú kapustnicu mám tak som spokojná.

      Odstrániť