25 septembra 2022

Pečené jahňacie rebierka

Kúpili sme jahňa. Už spracované a rozporcované. Všetko som pobalila, označila, dala do mrazničky a začala hľadať recepty pretože jahňacinu som ešte nepripravovala.
Ako prvé som upiekla rebierka. Väčšinou recepty z jahňaciny sú veľmi jednoduché. Na dochutenie sa najčastejšie používa cesnak, tymián, rizmarín. Samozrejme mäso by si malo zachovať svoju charakteristickú chuť. A keď ho správne pripravíte určite si pochutíte.




Čo budeme potrebovať:

jahňacie rebierka
dve hlavy cesnaku
tymián
rozmarín
olej
soľ
mleté čierne korenie
drvenú rascu


Ako prvé si pripravíme zmes na potretie. Do misky si dáme olej, pridáme jednu celú hlavu pretlačeného cesnaku, tymián a nasekaný rozmarín. Osolíme a okoreníme. Pridáme trochu vody. 



Rebierka nám manžel naseká na menšie kúsky ale môžeme ich piecť aj vcelku ak sa zmestia na plech. Ostrým nožíkom orežeme loj. Neviem aké využitie má tento loj, ale ja som ho nasekala a hodila sliepkam, tie si na ňom pochutnali.
Rebierka uložíme na suchý plech a vložíme asi na 10-15 minút do rozpálenej rúry.


Zapečené rebierka vyberieme a potrieme ich zmesou ktorú sme si pripravili. Na plech ešte pridáme celú hlavu cesnaku prekrojenú na polovicu. Ja som ešte pridala šalotku a celé vetvičky rozmarínu a tymiánu. Podlejeme malým množstvom vody, asi 1 dl.


Pečieme zakryté na nižšej teplote 160°C asi 2 hodiny a potom odokryté zapečieme aby malo mäso peknú farbu. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára