16 apríla 2023

Pečené jahňacie stehno naplnené plnkou s medvedím cesnakom

Toto je môj tretí recept z jahňacieho mäsa a zatiaľ asi najlepší hoci aj tie dva predtým boli vynikajúce. Pôvodne som jahňacinu chcela robiť na Veľkú Noc, ale nakoniec to vyhrali rezne a šalát. 
Tak ako som už písala inde, receptov na jahňacinu nie je veľa a tak som vymýšľala čo a ako skombinovať. Ako základ som zobrala to čo sa k jahňacine hodí - cesnak, tymián, rozmarín a ešte raz cesnak, tentoraz medvedí. Prvý cesnak som použila na potretie a medvedí som pridala do plnky.



Čo budeme potrebovať:

jahňacie stehno zadné
slaninu
cibuľu

na plnku:
4 staršie rožky
trochu mlieka
2 vajíčka
cibuľu
medvedí cesnak
soľ
mleté čierne korenie

na potretie:
menšiu hlavu cesnaku
tymián
rozmarín
mletá červená paprika
soľ
mleté čierne korenie
3 lyžice oleja
2 lyžice vody


Ako prvé si pripravíme mäso. Celé jahňacie stehno rozdelíme na vrchné a spodné. Kosť vo vrchnom stehne opatrne vyrežeme tak aby sme mäso neprederavili. Vznikne nám tunel s otvormi na oboch stranách. 


Pripravíme si plnku:
v mlieku rozmiešame vajíčka a vylejeme ich na rožky nakrájané na kocky, mlieko pridáme podľa potreby. Pridáme nasekaný medvedí cesnak, nadrobno nakrájanú cibuľu, osolíme a okoreníme. Premiešame.

Pripravíme si pastu na potretie:
cesnak pretlačíme pridáme koreniny, olej a vodu


Mäso na jednom konci zašijeme a vzniknutú kapsu zvnútra potrieme cesnakovou pastou, naplníme plnkou a otvor zašijeme.


Naplnené stehno uložíme na suchý plech spolu zo spodným stehnom a vyrezanými kosťami. Priložíme cibuľu nakrájanú na mesiačiky. Mäso zvonka zatiaľ ešte nesolíme ani nekoreníme.

                     Mäso vložíme do rúry rozpálenej na 240°C asi na 10-15 minút.


 Keď sa mäso zatiahlo, vyberieme ho z rúry a dobre potrieme cesnakovou pastou. 


Pridáme slaninku, podlejeme vodou, zakryjeme alobalom a pečieme pri teplote 160°C asi 2 hodiny 


Keď je mäso upečené, stiahneme alobal a mäso zapečieme.
Mäso vyberieme, zabalíme do alobalu a odložíme. 
Z kostí oberieme mäso. Výpek zlejeme a použijeme na poliatie mäsa.

Plnku ktorá mi zostala som zabalila do fólie a dala variť. Uvarenú a mierne vychladnutú plnku som nakrájala na kolieska a kto chcel si pridal na tanier. Ako prílohu sme mali šťuchané zemiaky.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára