03 augusta 2023

Dvojfarebný koláč s ríbezľami

Letný koláč ktorý sa dá obmieňať podľa ovocia ktoré nám rastie v záhrade. A čo je na nezaplatenie je veľmi rýchlo hotový. 










Čo budeme potrebovať:

200 g cukru
2 vajíčka
120 ml oleja

600 g polohrubej múky
1 prášok do pečiva
600 ml mlieka

a 3 lyžičky kakaa

redší džem, ja som použila ringlótový

ríbezle
cukor trstinový
kokos strúhaný

posýpka:
3 lyžice hrubej múky
3 lyžice kryštálového cukru
3 lyžice bravčovej masti


Vajíčka s cukrom vyšľaháme do peny, pridáme olej. Ja som použila kryštálový ale môžete použiť aj práškový.
Postupne pridáme múku s práškom do pečiva a nakoniec mlieko. 
Cesto rozdelíme na dve polovice a do jednej pridáme kakao. Môžeme pridať aj trochu mlieka aby kakaové cesto nebolo moc husté.
Kakaové cesto rozotrieme na stredne veľký vymastený a múkou vysypaný plech. Na tmavé cesto navrstvíme bledé cesto.


Cesto polejeme redším, kyselkavým džemom. Ja som použila ringlótový džem.


Ríbezle zmiešame s cukrom a kokosom a posypeme nimi koláč.


Na posýpku zmiešame masť, cukor a múku tak, aby vznikla mrvenička. Ňou posypeme koláč.

Pečiem na 150°C asi 45 minút. Upečený koláč môžeme posypať práškovým cukrom. 








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára