04 októbra 2018

Hruškový koláč

Hruškové koláče nepečiem veľmi často, ale tohto roku sa nám urodilo dosť hrušiek a aj keď kvalita nie je prvotriedna, na koláč sú dobré.
Ani tento typ koláča veľmi často nerobím. Môj muž ich volá keksíkové a moc ich nemusí. Ale keď sa jedná o sladké, tak sa premôže a zje všetko čo mu pripravím. 
Nakoniec spojenie krehkého maslového cesta, karamelového pudingu a v sirupe varených hrušiek bolo výborné.






Cesto:
200g hladkej múky
100g studeného masla
50g cukru 
2 lyžice studenej vody
štipka soli

Puding:
karamelový puding
450 ml mlieka
1-2 lyžice cukru

Hrušky:
asi 6 hrušiek, podľa veľkosti
asi 4-5 lyžíc trstinového cukru
celú škoricu
trochu citrónovej šťavy
vanilkovú esenciu

a ešte:
džem
mandle
čokoládu
čokoládové bonbóny, zbytky čokolády a pod.




Cesto: múku preosejeme, pridáme práškový cukor, štipku soli, na kocky nakrájané maslo a 2 lyžice studenej vody. Rýchlo zamiesime cesto. Zabalíme ho do fólie a odložíme na pol hodiny do chladničky

Potom cesto vyberieme, vyvaľkáme do kruhu a prenesieme do vymastenej kruhovej formy o priemere asi 26-28 cm, alebo ho len rukami roztlačíme priamo vo forme. Okraje necháme vyvýšené. 

Cesto popicháme vidličkou. Na cesto položíme papier na pečenie a nasypeme suchú strukovinu. Ja som použila bôb.



Dáme piecť do vyhriatej rúry na 180°C na 10 minút. Potom strukovinu aj s papierom odoberieme a pečieme ešte asi 8 minút. 
Upečené cesto potrieme džemom, ja som použila jahodový a necháme celkom vychladnúť.


Hrušky: 

Hrušky ošúpeme, prekrojíme a jadrince vyberieme. Do kastróla dáme variť asi 200 ml vody, pridáme 3-4 lyžice trstinového cukru, celú škoricu a trochu citrónovej šťavy. Necháme zovrieť. Cukor dávame podľa toho aké sú sladké hrušky.
Do horúceho sirupu vložíme hrušky a na miernom ohni povaríme. Pozor aby sa nerozvarili. Tie moje boli nielen tvrdé ale aj málo sladké, takže im sirupový kúpeľ veľmi prospel.
Celkom na záver pridáme vanilkovú esenciu a odstavíme. Hrušky necháme v sirupe vychladnúť.

Potom ich vyberieme na sitko a necháme odkvapkať. Poukladáme na tanier a do jamiek po jadrovníku vložíme kúsok čokolády, čokoládový bonbón alebo lyžičku dobrého džemu.


Puding:
Puding uvaríme podľa návodu, ja som dala menej mlieka aby bol hustý. 
Vlažný puding navrstvíme na koláč. Do pudingu poukladáme hrušky bruškom hore, pofŕkame čokoládou a posypeme opraženými mandľami. A dáme vychladiť.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára