31 marca 2023

Slaný koláč s medvedím cesnakom

V tomto období v našej kuchyni kraľuje medvedí cesnak. Nátierka, polievka, pesto, dnes kysnutý posúch, zajtra kuracie soté. Muž varil hríbovú polievku z minuloročných dubákov a aj do tej pridal medvedí cesnak. 
Ale tak to má byť. Keď je sezóna medvedieho cesnaku treba ju naplno využiť.

9.4.2021



Čo budeme potrebovať:

300g chlebovej múky
300g hladkej múky 
za hrsť ovsených vločiek
1/2 kocky droždia
300ml vlažnej vody 
asi 2 lyžice oleja
lyžica soli

a ešte:
kyslú smotanu
slaninu
cherry paradajky
nastrúhaný syr
soľ
mleté čierne korenie

medvedí cesnak
a olej



Do veľkej misy nalejeme 300 ml vlažnej vody a pridáme droždie. Vidličkou rozmiešame. Keď sa droždie rozpustí pridáme múku, vločky, olej a soľ. Zamiesime cesto, prikryjeme a necháme vykysnúť.

Medvedí cesnak preberieme, umyjeme a pomocou ponorného mixéra rozmixujeme. Počas mixovania pridáme trochu oleja. Na záver mierne osolíme.

Vykysnuté cesto rozdelíme na 2 - 3 bochníky. Ja som cesto rozdelila na dva väčšie a jeden malý bochníček. Z dvoch som urobila koláče a z toho maličkého posúch k hríbovej polievke ktorú navaril manžel.


Každý bochník roztiahneme na dĺžku plechu, šírku prispôsobíme tak aby vyšli dva koláče vedľa seba. Ja si plech polejem olejom a cesto rozťahujem prstami priamo na plechu. Okraje cesta mierne zdvihneme.
Každý koláč potrieme kyslou smotanou, osolíme a okoreníme. Na vrch lyžicou poukladáme rozmixovaný medvedí cesnak a posypeme nadrobno pokrájanou slaninkou. Vrch posypeme nastrúhaným syrom.

Koláč dáme piecť do vyhriatej rúry na 220°C asi na 15 minút.



Z malého bochníčka som upiekla malý posúch k polievke.  Cesto som potrela olejom, na vrch  som poukladala celé lístky medvedieho cesnaku, cherry paradajky a  plátky prerastenej slaniny. 




2 komentáre: