10 apríla 2023

Veľkonočný baránok a vanilkové slimáky

Nemám formu na veľkonočného baránka a ani som ho nikdy nepiekla. Keď som ale išla piecť pudingových slimákov rozhodli sme sa spolu s vnučkou Matildou, len tak v rámci zábavy, urobiť slimákového baránka. 
Pri jeho výrobe sme sa celkom zabavili, baranček sa nám vydaril, len keď prišlo na fotenie zistila som, že dedko zjedol baranovi jednu nohu. Vyhováral sa, že on chcel len ochutnať či sme dobre napiekli. No čo už. 
Okrem baránka sme upiekli celý plech slimákov a tak bolo dosť nielen na raňajky a ku kávičke, ale aj  návšteve sa ušlo.






Čo budeme potrebovať:
na cesto:
500 g hladkej múky
200 ml mlieka
120 g masla
100 g cukru
1 bal. sušeného droždia alebo 20g čerstvého
2 celé vajcia
vanilkový cukor
citrónová kôra

na puding:
750 ml mlieka
2 vanilkové pudingy
100 g cukru
Uvaríme hustý puding ktorý necháme celkom vychladnúť.


Do misky si nalejeme vlažné mlieko, pridáme droždie, cukor a necháme vzísť kvások. Pridáme múku, zmäknuté maslo, vajíčka, vanilkový cukor, citrónovú kôru a zamiesime cesto. Ja miesim cesto v robote. Vymiesené cesto zakryjeme a necháme nakysnúť. 




Vykysnuté cesto rozdelíme na dve časti. Cesto rozvaľkáme na tenšie a do obdĺžnika tak, aby kratšia strana mala asi 25 - 30 cm. Celú plochu potrieme vychladnutým pudingom. Po dĺžke zrolujeme a krájame asi 2cm kolieska.

Kolieska ukladáme do tvaru barančeka, nezabudneme na nohy a chvostík. Z kúska cesta sme spravili hlavu a uši. 
Pri práci mi skvelo pomáhala Matilda :-)





Barančeka necháme na plechu podkysnúť a potom ho dáme piecť do vyhriatej rúry na 190°C asi na 25 - 30 minút.
Upečeného baránka, ešte horúceho posypeme práškovým cukrom.

Z tohto cesta mi vyšiel na jeden plech baránok a na druhý plech samotné slimáky.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára