09 septembra 2024

Ostrokyslá polievka

Receptov na ostrokyslú polievku je na webe veľmi veľa a samozrejme sú rôzne. Ja som si tento vybrala, pretože sa mi páčil a častým varením som si recept uspôsobila k našim chutiam. Veď variť máme tak aby nám chutilo. Pre tento recept platí, že musíte použiť originálne suroviny. Našťastie dnes už nie je problém  kúpiť ich na webe alebo v obchode. 





Čo budeme potrebovať:

1/2 kurčaťa alebo kurací trup
kuracie stehná
kuracie prsia
4 litre vody
10 lyžíc sójovej omáčky
6 lyžíc ryžového octu
3 lyžice rybacej omáčky

šampiňóny čerstvé
huby shi-take
červenú papriku
mrkvu
čili pasu alebo čili papričky
bambusové výhonky (zavárané)
zázvor čerstvý
tofu neúdené

3-4 lyžice Solamylu
2-3 vajcia

Základ polievky tvorí kurací vývar, preto si ako prvé dáme variť polovicu kurčaťa alebo kurací/slepačí trup. Ak použijete polovicu kurčaťa stačí pridať 2 stehná, prípadne prsia. Ak použijete trup musíte dať viac mäsa. Vývar si môžete pripraviť aj večer, ale nepoužívajte slepačiu polievku ktorá vám zostala z nedele. 

Do studenej vody dáme polovicu kurčaťa alebo trup, pridáme 10 lyžíc sójovej omáčky, 6 lyžíc ryžového octu, 3 lyžice rybacej omáčky a varíme na miernom ohni tak, ako keď varíte slepačí vývar. Varíme asi 2 hod. 

Pokiaľ sa nám varí vývar pripravíme si všetky ostatné suroviny. Huby shi-take zalejeme vriacou vodou a necháme napučať asi hodinu.


červenú papriku nakrájame na drobné kocky
mrkvu a čerstvý zázvor nakrájame na tenké pásiky
čerstvé šampiňóny nasekáme nadrobno
bambusový výhonky zlejeme z nálevu a nakrájame na tenké pásiky
tofu nakrájame na malé kocky
chili papričky alebo čili pastu použijeme na dochutenie
napučané huby shi-take nakrájame na pásiky

Keď sa vývar varí asi 2 hod. pridáme stehná a prsia - zase môžete použiť len stehná, niekto používa len prsia, niekto zas len stehná - ja mám radšej stehná, mäso je šťavnatejšie. 
A tiež pridáme všetku zeleninu a hríby čo sme si nakrájali a varíme na miernom ohni asi 1,5 hod. Postupne, tak ako sa nám voda odparuje, prilievame studenú vodu. Ja mám hrniec ktorý má zvnútra označenie tak dolievam do 4 litrov. Ak sa vám zdá, že vývar je slabý pridajte slepačí bujón.

Keď je mäso uvarené, vyberieme ho a oberieme mäso od kostí. Kožu dáme psovi, tá do polievky nepatrí. Obraté mäso vidličkou rozoberieme na tenké vlákna. Mäso vrátime naspäť do polievky.

Teraz začneme ochutnávať a dolaďovať chute. Ja nakonci pridávam lyžicu medu a pridávam sójovku, ryžový ocot a chilli tak, aby výsledná chuť bola ozaj ostrokyslá. Dolaďovanie chute je proces s ktorým som zozačiatku mala problém, tak mi zaťko priniesol z čínskeho bistra ostrokyslú polievku aby som vedela ako to má chutiť. A nakoniec konštatoval, že tá moja je ešte lepšia ako tá od číňana.

V troche vody rozmiešame 3 lyžice Solamylu, dobre rozmiešame aby v tom neboli hrudky a za stáleho miešania vylejeme do hotovej polievky. Za občasného miešania varíme asi 10 minút. Polievka má nadobudnúť sklovitý povrch a má byť taká ťahavá. Ak je riedka pridajte ešte vo vode rozmiešaný Solamyl a varte zase asi 10 minút.

Keď má polievka tú správnu konzistenciu, rozšprúdlujeme si 2-3 vajíčka a tenučkým prúdom a z väčšej výšky nalejeme vajíčka do polievky, nemiešame len krátko povaríme a odstavíme.
Polievka je ešte lepšia na druhý deň keď sa dobre uleží.

Na tanieri môžeme posypať pažítkou.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára