11 apríla 2023

Kiwi zákusok

Keď som sa pýtala rodiny čo mám upiecť na Veľkú Noc, môj muž si rozkázal kiwi koláč. Celkom ma to prekvapilo, že si spomenul práve na tento koláčik. Nerobila som ho možno aj 15 rokov. Pritom kedysi bol v našej rodine veľmi obľúbený. Robila som nielen s kiwi ale aj s mandarínkami, ananásom, jahodami. Podľa druhu ovocia som zvolila farbu želé a tak bol raz zelený, raz červený alebo žltý.
Je to veľmi ľahký svieži zákusok. Žiadna ťažká maslová plnka, len nadýchaná piškóta, smotanový krém, ovocie a svieže želé.




Čo budeme potrebovať:

cesto:

4 vajíčka
200 g práškového cukru
100 ml mlieka
100 ml oleja
200 g hladkej múky
1 prášok do pečiva

Vajíčka rozdelíme a z bielkov ušľaháme hustý sneh.
Žĺtky vymiešame s práškovým cukrom do peny. Postupne zašľahávame múku zmiešanú s práškom do pečiva, mlieko a olej. Nakoniec zľahka zamiešame sneh z bielkov.


Cesto vylejeme na plech vymastený a vysypaný múkou a dáme piecť do vyhriatej rúry na 190°C na 15 minút.
Upečenú piškótu necháme úplne vychladnúť.


Smotanový krém:

250 ml smotany na šľahanie
500 ml kyslej smotany
2 lyžice práškového cukru
1 vanilkový cukor

Smotanu na šľahanie vyšľaháme do tuha, pridáme kyslú smotanu, cukor a vanilkový cukor.
Krém rozotrieme na vychladnutú piškótu a dáme do chladu.


Očistíme si kiwi, nakrájame na kolieska a rovnomerne poukladáme na smotanový krém.

Želatínová poleva:

500 ml kiwi sirup
500 ml vody
2 Zlaté klasy
3 lyžice cukru

Miesto kiwi sirupu a vody môžete použiť liter džúsu. 
Z uvedených prísad uvaríme puding. Za stáleho miešania puding vychladíme. potom opatrne naberačkou lejeme polevu najskôr na kiwi, nikdy nie priamo na smotanový krém. Keď ho budete pomaly liať na kiwi tak sa bude sám roztekať aj na smotanu a tak ostanú vrstvy pekne oddelené.
Hotový zákusok dome do chladu stuhnúť. 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára