07 februára 2022

Prekladané mäso - niečo ako ražniči




Tak, toto je taká variácia na ražniči. Suroviny rovnaké, len trochu inak usporiadané. Žiadne napichovanie na ihlu len pekne na striedačku poukladané v zapekacej miske. Mám robotu tak na hodinku, potom šup do rúry a ja mám voľno. 





Čo budeme potrebovať:

bravčové mäso - krkovičku, plecko
slaninu
cibuľu
papriku
rajčiny
zemiaky
olej
soľ
rascu
sušené bylinky - petržlenová, zelerová vňať
a na mäso ešte
cesnak
mleté čierne korenie
mletú červenú papriku
korenie na bravčové mäso 


Najskôr si všetko nachystáme.
- mäso nakrájame na približne rovnaké kúsky
- cibuľu nakrájame na kolieska
- slaninu na pásiky
- papriku na pásiky alebo kocky
- paradajky podľa veľkosti na kolieska alebo cherry paradajky na polovicu

- zemiaky očistíme a nakrájame na tenké plátky, mne ich nakrájal robot


Do väčšej misky dáme asi 100 ml oleja pridáme lyžičku soli, lyžicu rasce, ja som dávala drvenú a bylinky podľa svojej chuti. Ja mám nasušenú zmes petržlenovej, zelerovej vňate a pažítky. Zmes premiešame, pridáme zemiaky a miešame aby sa zemiaky obalili touto zmesou. Zemiaky prenesieme na pekáč v ktorom budeme piecť a necháme ich na boku.


Do oleja ktorý zostal, pridáme korenie a pretlačený cesnak. Použiť môžete aj koreniacu zmes na bravčové mäso ak máte niektorú v obľube.
Mäso dobre premiešame a začneme ukladať. 

Do jedného radu ukladáme striedavo mäso, slaninu, cibuľu, papriku a paradajky.
Do druhého radu ukladáme zemiaky. 


Pekáč zakryjeme alobalom a pečieme vo vyhriatej rúre na 200°C asi 60 minút. Keď je mäso mäkké, alobal odstránime a zapečieme. 

K takto pripravenému mäsu sa hodí akákoľvek zelenina, čerstvá aj sterilizovaná. Ja som podávala sterilizovanú červenú repu a cesnakový dresing - kyslá smotana, soľ, MČK a veľa pretlačeného cesnaku.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára