15 marca 2022

Jablkové koláčiky

Sme jabĺčková rodina. Jabĺčka milujeme všetci a vždy musia byť v našej komore a v kuchyni na stole. Našťastie máme blízko družstvo ktoré má veľké ovocné sady a vlastnú predajňu kde nakupujeme jabĺčka celý rok. 
Tieto jabĺčka ale kúpil manžel v obchode. Ochutnali sme a tým to skončilo, nikto ich nechcel jesť. Bez chuti, bez šťavy. Čo iného s nimi ako dať ich na koláč. Aspoň som ich zužitkovala a dobre to dopadlo.



Čo budeme potrebovať:

šálka 250 ml

3 šálky hladkej múky = 600 g múky
1 šálka práškového cukru = 200 g cukru
2 lyžičky prášku do pečiva
1 vanilkový cukor
225 g masla 
3 žĺtky
2 lyžice kyslej smotany
štipka soli

jablká
džem
hrozienka
orechy
škorica


V miske si zmiešame múku, cukor, vanilkový cukor, štipku soli a prášok do pečiva. Pridáme na kocky nakrájané maslo, žĺtky, smotanu a zamiesime cesto. Je trochu lepivé ale to je v poriadku. Cesto zabalíme do fólie a dáme na hodinu do chladu.


Pripravíme si jabĺčka. Ja som jablká ošúpala na nakrájala na mesiačiky. Každé jablko som rozkrojila na osem častí. Moje jablká boli malé, ak použijete väčšie jablká treba ich nakrájať na viac častí aby mesiačiky boli užšie a veľkosť koliesok z cesta treba prispôsobiť veľkosti jablkových mesiačikov. Čiže aký je veľký mesiačik také veľké bude aj koliesko z cesta. 


Odpočinuté cesto vyvaľkáme na tenšie asi 2-3 mm a vykrojíme kolieska. Ja som vykrajovala podľa veľkosti jabĺk asi 6 cm. 
Na koliesko položíme mesiačik jablka a cesto prehneme. Nepritláčame, len prehneme.
Pretože moje jablká boli bez chuti pridala sa džem, hrozienka, orechy. Jabĺčka môžete posypať škoricou a ak sú kyslé aj hnedým alebo vanilkovým cukrom.


Kolieska ukladáme na plech, môžu byť aj tesnejšie pri sebe. Z tohto cesta mi vyšlo 36 kúskov.
Pečieme na 180°C asi 15 minút.
Ešte horúce pocukrujeme.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára