15 mája 2022

Stehno z muflóna s tmavou omáčkou a opekanými zemiakmi.

Mäso z muflóna som teraz pripravovala druhýkrát. Raz som už robila guláš. Teraz som dostala stehno vcelku aj s kosťou. Dlho som hľadala vhodný recept až som ho nakoniec pripravila podľa svojich receptov, pretože divinu pripravujem rada a mám už čo to odskúšané. Samozrejme som trochu experimentovala a výsledok sa podaril. Kto má rád divinu určite by si pochutil. U nás doma všetci chválili.



Čo budeme potrebovať:

stehno z muflóna vcelku s kosťou
slaninu
drvenú rascu
soľ
tymián 
mleté čierne korenie

do čajítka - celé čierne korenie
               celé nové korenie
        bobkový list
  jalovec

2 veľké cibule 
pár stúčikov cesnaku
2 veľké mrkvy
kúsok póru
stonku stopkatého zeleru
jablko
sušené slivky
slivkový lekvár
štipka cukru

vývar alebo horúcu vodu
asi 200 ml červené suché víno



Divinu môžeme pácovať ale nemusíme ak ide o mladého jedinca. Mäso som iba mierne odblanila. Vložila som ho do liatinového pekáča, trochu pokropila olejom a dala do rozpálenej rúry na 15 minút aby sa mäso zatiahlo. 

Až potom som mäso osolila a okorenila, pridala všetku zeleninu a koreniny v čajítku. Vrch som obložila obyčajnou slaninou pretože stehno nemá veľa tuku. Podliala som horúcou vodou, červeným vínom, zakryla pokrievkou a dala do rúry na 160°C. Mäso sa takto pomaly pieklo cca 4 hodiny. 



Asi po dvoch hodinách som mäso otočila a pridala nakrájané jablko zbavené jaderníka a sušené slivky. 
Keď je mäso mäkké vyberieme ho, vyberieme aj čajítko a všetko ostatné rozmixujeme. Pridáme asi 2-3 lyžice slivkového lekváru a prevaríme. Ak chcete môžete omáčku prepasírovať cez sitko, ja som to ale nerobila. Na záver ochutnáme a doladíme. Ja som iba dosolila a pridala štipku cukru.
Ak je omáčka moc hustá zriedime ju vývarom alebo vodou.

Mäso nakrájame, kosť hodíme psovi a podávame s opekanými zemiakmi a slaninovým čipsom.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára