02 mája 2024

Vaječná omeleta na plechu

Dostali sme pštrosie vajce a ja som s ním mala niečo spraviť, ale čo?
Najjednoduchšie riešenie bola praženica. Ale keď zať vajce rozbil a ja som videla ako veľa ho je, rozhodla som sa urobiť omeletu. 
Takú veľkú panvicu nemám tak som použila plech. Mali sme dosť na večeru a aj na raňajky zostalo.





Chováme sliepky hlavne na vajíčka. Toto je malá ukážka našich vajíčok a porovnanie veľkosti s pštrosím vajcom. 

Pštrosie vajce nahradí 25 až 30 slepačích vajec, z toľkej praženice nakŕmite 8 až 10 ľudí. 
Pštrosie vajce sa rozbiť len tak ľahko nedá. Mali sme v pláne vajíčko vyfúknuť a vymaľovať ako kraslicu ale nepodarilo sa. Keď ho zať chcel prevŕtať odlúpila sa škrupinka, ale nevadí. Vaječnú škrupinu som umyla a odložila, použijem ju ako dekoráciu na Veľkú Noc.


Čo budeme potrebovať:

1 pštrosie vajce
alebo asi 10 slepačích vajec
šunku alebo inú salámu (môžete vynechať)
zelenú a červenú papriku
čerstvé šampiňóny
hrášok
soľ
drvenú rascu
mleté čierne korenie


Vajíčka dobre rozšľaháme, osolíme a okoreníme.
Zmes vylejeme na hlbší pekáč vystlatý papierom na pečenie.
Rovnomerne rozložíme zeleninu, šunku a hríby.


Dáme do vyhriatej rúry na 200 °C asi na 30 - 40 minút. 
Všetko záleží od hrúbky omelety. 

Upečenú omeletu nakrájame na kocky a podávame so šalátom, chlebom alebo pečivom.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára