12 júna 2018

Zeleninovo mäsový koláč


Včera sme si priniesli zo záhrady prvé cukety. Chvíľu som premýšľala čo s nimi.
Mám ale doma vnučku a nemám pri nej veľa času na vyváranie. Tak som sa rozhodla urobiť jednoduché zeleninové jedlo. Všetko v jednom hrnci s prídavkom mäsa pre toho môjho. 
A celkom sme si pochutili. 





Čo budeme potrebovať:
zemiaky
cukety
cibuľu
paradajky
mäso - bravčové, kuracie
korenie - soľ, mleté čierne korenie, drvenú rascu, červenú papriku
bylinky - oregáno, petržlenovú vňať
olej
a papier na pečenie

Vyberte si vhodnú formu na pečenie čo sa týka veľkosti, ja som použila tortovú formu ktorá je dostatočne vysoká.
Papier na pečenie namočte do vody a vyžmýkajte ho. Vysteľte ním formu.
A začneme vrstviť 
- na dno formy dáme vyššiu vrstvu na tenké kolieska nakrájaných zemiakov - osolíme
- na zemiaky naukladáme vrstvu na kolieska nakrájaných cukiet. Osolíme a orascujeme.
- ďalšou vrstvou je na kolieska nakrájaná cibuľa. Osolíme.
Solíme opatrne aby sme jedlo nepresolili.
- paradajky sparíme vriacou vodou, ošúpeme, nakrájame na kolieska a poukladáme na cibuľu, pridáme bylinky
- mäso nakrájame na kúsky, osolíme, okoreníme, posypeme červenou paprikou a polejeme olejom, zamiešame a mäso navrstvíme na paradajky
môžeme použiť bravčové alebo kuracie mäso a môžeme ho nakrájať alebo nechať väčšie kusy - rezne.
- ja som na záver ešte všetko pokvapkala olejom pretože som použila bravčové mäso a bolo veľmi chudé
- papier na pečenie ktorým sme vystlali formu zahneme smerom do vnútra a vlastne celý koláč tým zabalíme. Rukami dobre popritláčame aby sa nám jednotlivé vrstvy spojili a dáme piecť do vyhriatej rúry na 180°C asi na hodinu, všetko ale záleží aké mäso použijete. Bravčové treba piecť pri nízkej teplote dlhšie.
Počas pečenia môžete papier občas postriekať vodou. To zabráni vysušeniu mäsa.

- keď je mäso upečené, koláč odokryjeme a posypeme strúhaným syrom a už len pár minút zapečieme
- koláč necháme mierne vychladnúť, potom ho vyberieme z formy, odstránime papier a môžeme sa pustiť do jedla. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára