25 júna 2022

Letný cestovinový šalát

V takých horúčavách aké momentálne panujú sa stávam vegetariánom. Takým čiastočným. Ťažké mäsité jedlá mi nechutia, dávam prednosť zelenine a hlavne jednoduchej príprave pretože sa mi nechce stáť pri sporáku. 
Teraz, keď mám už aj na záhrade mladú zeleninu tak si to plne užívam. Vyložím na stôl všetko čo mám v komore a v chladničke a kombinujem tak ako to máme radi. 





Čo budeme potrebovať:

cestoviny
soľ
mleté čierne korenie

zeleninu:
paradajky
uhorku
pór
cuketu
mrkvu
mladú cibuľku
strúčik cesnaku

kyslú smotanu
lyžicu horčice

a ešte:
mozzarellu
tvrdý syr
a kto chce môže pridať aj šunku


Cestoviny uvaríme a scedíme. Tento šalát sa podáva studený preto cestoviny necháme vychladnúť. Aby sa nezlepili častejšie ich premiešavame.


Všetku zeleninu očistíme a ľubovoľne nakrájame. Ja som časť zeleniny, mrkvu a cukínu, nakrájala pomocou škrabky na tenké slížiky. Rajčinu som prekrojila, vydlabala stred a použila len pevnú časť. 
Nakrájanú zeleninu dáme do väčšej misky osolíme, okoreníme a premiešame.

Pridáme nakrájanú šunku a uvarené, vychladnuté cestoviny.

Kyslú smotanu vymiešame s lyžičkou horčice, pridáme na šalát a dobre premiešame.

Ochutnáme a ak treba dochutíme soľou, korením, prípadne cesnakom.

Mozzarellu alebo iný syr pridávame až na tanier.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára