03 januára 2022

Hovädzia restovaná pečeň s jablkami




Hovädziu pečeň som doteraz používala len na prípravu knedličiek do polievky. Ale dostala som mäso a vnútornosti z mladého býčka. Tak som sa rozhodla na skúšku pripraviť restovanú hovädziu pečeň s karamelizovanými jablkami. Túto kombináciu mám veľmi rada. A bolo to výborné.



Čo budeme potrebovať:

hovädziu pečeň
slaninu
cibuľu
soľ
mleté čierne korenie
rascu

jablká
cukor

Pečeň odblaníme a nakrájame na rezne. Ak chcete môžete pečeň namočiť do mlieka tak na pol hodinku. Ja som ju nenamáčala pretože toto bola pečeň mladá a aj na pohľad krásna, zdravá.

Slaninu nakrájame na pásiky a orestujeme. Ak treba pridáme trochu masti alebo oleja, pridáme na tenké mesiačiky nakrájanú cibuľu a restujeme. Miešame aby nám cibuľa nezhorela, bola by horká. Pridáme kmín a aj ten orestujeme.
Pridáme pečeň a restujeme z oboch strán. Asi po 5 minútach osolíme a okoreníme. Keď je pečeň hotová, trvá to asi 10 minút, odsunieme pečeň nabok panvice. Do výpeku vložíme očistené kolieska jabĺk, každé koliesko pocukrujeme a restujeme do zlata z oboch strán. Ak máte pečienky viac, jablká restujte zvlášť.

Podávame so zemiakmi alebo ryžou.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára