18 decembra 2023

Vianočné pečenie 2023

 

Každý rok pred Vianocami si robím zoznam všetkého čo chcem napiecť. Medovníky, drobné pečivo a sušienky pečiem s predstihom. Potom 3-4 dni pred Vianocami pečiem slané, 2 dni pred prečiem medové rezy, 1 deň pred vianočku a vianočné pupáky. Niekedy svoj zoznam dodoržím niekedy nie. Pečiem svoje rokmi overené recepty ale každý rok upečiem aj niečo nové, niekedy upečiem len raz a niektoré recepty zaradím medzi stálice. Tento rok to sú plnené oriešky, tie budem určite piecť aj na budúci rok.
 

Zázvorové toliare
tieto sušienky pečiem miesto klasických zázvorníkov
to aké budú štipľavé záleži len od vás koľko zázvoru pridáte do cesta
ja dávam lyžičku kopcom a sú príjamne pikantné
recept nájdete TU


Sušienky pečiem po celý rok, teraz som upiekla dvojaké
Sušienky s ovsenými vločkami a kokosom - vľavo
recept nájdete TU

Sušienky s ovsenými vločkami - vpravo
s hrozienkami, sušenými slivkami, orechami
skrátka do týchto sušienok dávam všetko čo doma mám
recept nájdete TU


Plnené oriešky
vianočná klasika ktorú asi každý pozná
recept nájdete TU


Perníkové venčeky
z tohto cesta môžete vykrajovať rôzne tvary
a môžete tak nahradiť klasické perníky
recept nájdete TU


Medvedie labky
mám dva recepty na medvedie labky
medvedie labky s orechmi recept nájdete TU
medvedie labky s kokosom recept nájdete TU

Medovníky
tradične ich pečiem aj mesiac pred Vianocami
tohto roku len celkom jednoduché, ak budem mať čas možno ich aj ozdobím
recept je TU


a takto sa vybláznili pri zdobení vianočných medovníkov naše vnúčatá


Linecké s pomarančovou šťavou
 recept nájdete TU

Linecké makové koláčiky
recept nájdete TU


Linecké s orechmi
piekla som ich tak ako linecké s makom
len miesto maku som pridala za hrsť mletých orechov

Kokosky
kokosové keksíky pečiem už veľa, veľa rokov
a nielen na Vianoce
recept nájdete TU



Slané tyčinky
toto je môj najobľúbenejší recept na slané tyčinky
pečiem ich veľmi rada nielen na Vianoce
sú to také chrumkačky a vydržia veľmi dlho čerstvé a chrumkavé
recept nájdete TU


Slané tvarohové rybyčky 
tento recept na slané drobné pečivo je veľmi univerzálny
do cesta ide tvaroh, ale môžete dať brydzu,
tavený syr, Encián, Hermelín  
recept nájdete TU

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára