10 augusta 2015

Paradajková marmeláda

Tento recept som objavila viacmenej náhodou... hneď na prvý pohľad sa mi zapáčil a aj keď som našla množstvo iných veľmi podobných receptov, nakoniec som aj tak vyskúšala ten prvý, ale upravila som si ho podľa vlastnej chuti... výhodou týchto doma vyrábaných pochúťok je, že si ich každý môže prispôsobiť... ja som ubrala na sladkosti a pridala viac ostrosti a hneď teraz idem robiť ďalšiu dávku...


Čo budeme potrebovať:
  
1kg paradajok - ďatlové, oválne, dužinaté, mäsité

400g cukor

1/2 šálky citrónovej šťavy

1/4 šálky nasekanej bazalky

2 čili papričky/feferónky

ja som oproti pôvodnému receptu pridala  ešte:

1 lyžicu balzamico ocot tmavý

štipku mletého zázvoru

a keďže som nemala čili papričky dala som feferónky a na záver som pridala ešte jednu, ale to je už len vec vkusu kto má ako rád štipľavé


Príprava je veľmi jednoduchá:

- paradajky prekrojíme, poukladáme na plech a dáme do rozohriatej rúry na 160°C na 30 minút

- mierne vychladnuté stiahneme zo šupky a všetko aj so šťavou ktorá pri pečení vytiekla dáme do hrnca

- pridáme cukor a varíme asi 10 minút

- ja nabudúce pridám len asi 350g cukru, radšej dosypem neskôr, pretože každá rajčina má inú sladkosť, takže niekedy treba dať 350g a niekedy 450g cukru... každopádne cukor je v tomto recepte podstatný tak nešetrite...

- pridáme citrónovú šťavu a varíme do zhustnutia, ale nie príliš, nevaríme slivkový lekvár

- pridáme čili papričky alebo feferónky a krátko povaríme

- celkom na záver pridáme nasekanú bazalku

- a na záver hlavne veľa ochutnávame a ak treba dosladíme alebo pridáme balsamiko tak ako ja, prípadne dodáme trochu štipľaviny - chili, zázvor

- naložíme do čistých pohárov, uzavrieme a otočíme hore dnom

- sterilizovať netreba... s touto marmeládou síce nemám skúsenosti, ale iné podobné delikatesy nesterilizujem a vydržia aj rok, ale to na ne musím zabudnúť, pretože inak ich zjeme veľmi rýchlo

- úplne fantasticky chutí na chleba s obyčajným stečeným jogurtom, ale aj s maslom alebo syrom... no a samozrejme ku grilovanému mäsu, kuracine alebo len tak vyjedať lyžicou ako to práve robím ja :-)

2 komentáre: