21 marca 2020

Palacinky s pestom z medvedieho cesnaku a tvarohom

kto nepozná medvedí cesnak môže banovať... u nás rastie v prírode vo veľkom množstve, my sme si ho ale  nasadili do sadu a tak máme zásobu každý rok... a keďže už to prepuklo, neodolala som a urobila som doma prvé tohtoročné medvedie hody... ako prvú som urobila pomazánku, to bola taká chuťovka, dnes som upiekla palacinky a naplnila ich tvarohom a pestom z medvedieho cesnaku... dobrota je to veru...

16.3.2016


Palacinky:


500ml mlieka
200g múka polohrubá 
za hrsť ovsených vločiek
2 vajcia
štipka soli
v polovici mlieka rozmiešame vajcia, pridáme múku a vymiešame hladkú kašičku, pridáme zvyšok mlieka, ovsené vločky a soľ... ak treba prilejeme ešte mlieko alebo studenú vodu
cesto necháme odstáť aspoň hodinu
upečieme palacinky a striedavo ich natierame pestom a tvarohom... ja som tvaroh iba trochu osolila, pretože pesto je chuťovo výrazné




Pesto z medvedieho cesnaku:
2 šálky medvedieho cesnaku
1/2 šálky parmezán, alebo iný tvrdý syr
1/2 šálky orechy vlašské alebo mandle, píniové, slnečnicové semienka...
olivový olej, pár kvapiek citrónu, soľ
Príprava je veľmi jednoduchá - všetky suroviny rozmixujeme a dochutíme. 
 Pesto môžeme rozmixovať  na hrubo alebo celkom na jemno... ja mám radšej pesto hrubšie
Pesto dáme do pohára, dobre uzavrieme a uskladníme v chladničke. Ak urobím viac a nezjeme ho hneď tak pesto v pohári zalejem malou vrstvičkou oleja, ale väčšinou nie je čo odkladať pretože sa zje behom jedného-dvoch dní... to čo mi dnes zostalo bude zajtra na cestoviny...


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára