14 októbra 2016

Keksíky s ovsenými otrubami a klíčkami


Nie som koláčikový typ a nejaký ten zákusok pečiem len raz do roka, na Vianoce. Zato rôzne sušienky a keksíky mám veľmi rada.
Keď si dnes môj muž išiel variť kávičku a opýtal sa, že čo pečiem, na moju odpoveď, že "kukísky", zareagoval - ó to si počkám... a veru sa oplatilo čakať








Ovsené vločky, ovsené otruby s klíčkami ale aj múku, trstinový cukor a rôzne pochutiny kupujem v DM-ku, 
určite to poznáte. Nerobím reklamu ale ja som spokojná, tak prečo nepochváliť.


 Čo budeme potrebovať:

1 šálka ovsené otruby s klíčkami
1 šálka ovsené vločky jemné
1 šálka múka polohrubá
1 šálka cukor trstinový
1 šálka nasekané orechy
1 vanilkový cukor
1 lyžička sóda bicarbóna

100ml mlieko
2 vajcia
125g maslo roztopené

čokoláda na ozdobu

všetky sypké suroviny zmiešame, pridáme mlieko v ktorom sme rozhabarkovali vajcia a roztopené maslo
   
všetko spolu premiešame, stačí nato vidlička, hmota je lepkavá
   
cesto necháme asi 30 minút odpočívať 
malou lyžičkou kladieme na pečiaci papier malé kôpky
pečieme na 180°C asi na 10-15 minút
    
keksíky necháme na plechu vychladnúť
môžeme ich pofŕkať roztopenou čokoládou, nielenže sú krajšie ale aj horká chuť čokolády im veľmi pristane
čerstvé sú mäkké ale pre mňa sú najlepšie až na druhý deň keď zostanú pekne chrumkavé



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára