30 novembra 2016

Palacinková torta pre Jerguška, rok 5

Náš jediný vnúčik, ináč máme samé baby, mal už 5 rokov - je to už veľký chlap. preto som mu aj tortu spravila takú chlapskú - kopa hliny, kamene a ťažké stroje ktoré ťažko pracujú, veď ako ináč. A ja som sa narobila ešte viac, mala som asi deň blbec, pretože sa mi vôbec ale vôbec nedarilo. Večer to vyzeralo až tak, že torta poletí von oknom, ale ovládla som sa, tortu strčila do chladničky s tým, že zjeme ju my dvaja s manželom a ráno upečiem novú, klasickú. Ráno sa to ale všetko v dobré obrátilo a torta putovala k oslávencovi.






Jerguško ako správny chalan hneď ukoristil autá a ostatní vyjedali čokoládové kamienky 
a tak, keď prišiel čas sfúknuť sviečku, torta už bola tak trochu holá :-)


Palacinkové torty som už robila. Úplne jednoduché, plnené tým čo mám doma. Ale robila som aj luxusnú palacinkovú tortu  preto som sa rozhodla, že upečiem palacinkovú tortu ale opačne. Čokoládové palacinky a vanilkovú náplň. Palacinky sa mi podarili veľmi dobre. Chuťovo aj vzhľadovo. Plnku som robila smotanovo tvarohovú ale musela som ju ešte spevniť pudingom pretože bola veľmi riedka. Niekde som urobila chybu a keď som išla plniť palacinky tak prvých 5 držalo ale potom mi to padalo a šmýkalo sa - no katastrofa. Preložila som ich do tortovej formy ale tá bola veľká a palacinky sa šmýkali a padali a padali. Už celkom zúfalá som tortu, vlastne už len taký neforemný kopec, preložila na potravinársku fóliu, pevne som ju celú zabalila a dala do chladničky. Čuduj sa svete, ráno torta aj po odbalení z fólie držala tvar, plnka stuhla a ja som mohla tortu ozdobiť. To už bolo celkom ľahké. Tortu som cez sitko posypala kakaom a potom mletými orechmi. Čokoládové tyčinky som nakrájala - to boli balvany a brusnice v čokoláde boli kamene. Jednu palacinku som potrela plnkou a obalila som ňou banán. Konce som skrojila to bude akože kmeň stromu a nakrájala som aj zopár polienok. potom som už len nainštalovala stroje, nachystala sviečku, darček a mohli sme ísť gratulovať.

Čokoládové palacinky:
6 vajec
750ml mlieka
2 lyžice kakaa
3 lyžice oleja, alebo roztopeného masla
3 lyžice práškového cukru
1 lyžička vanilkového extraktu
300g polohrubá múka

Všetko spolu dobre vymixujeme. Cesto necháme odstáť aspoň pol hodiny. Ak je cesto moc husté pridáme trochu studenej vody. Upečieme palacinky a necháme ich vychladnúť.

Plnka:
250ml smotana na šľahanie
250ml tvaroh
100g maslo
1 vanilkový puding + 250ml mlieko = uvariť puding
studený puding vyšľaháme spolu s maslom a tvarohom a pridáme vyšľahanú šľahačku
Ak máte strach, že dopadnete ako ja, pridajte želatínu.

a ešte malá rada na záver - keď náhodou budete takéto niečo robiť, prepichnite palacinky špajdlou, nebudú sa šmýkať, po stuhnutí špajdlu vytiahnite a ušetríte si nervy :-)

2 komentáre:

  1. no musím povedať, že za mňa mohla byť... neviem aká žrútka ma pochytila, ale zjedla som asi trištvrte torty :) ďakujeme, bola skvelá a aj parádna pre malého "veľkého" chlapa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ha-ha, že trištvrte torty, veď to by si ju musela zjesť sama :-) ale som rada, že chutilo...

      Odstrániť