01 augusta 2017

Cuketové chrumkavé tyčinky


Tento recept na cuketové tyčinky je úžasný. Ja som na slané a takéto domáce chrumkačky by som jedla stále. Len keby mal kto vypekať. 
Cukiet máme na rozdávanie, tak len čo sa trochu ochladí upečiem aj z kila múky a dám do mrazáku. Dlho tam síce nevydržia ale predsa len bude nejaká zásoba.






Čo budeme potrebovať:

cca 150g cukety 
200g polohrubá múka
100g maslo
4-6 strúčikov cesnaku
1/2 bal. prášku do pečiva
a ešte za hrsť ovsených vločiek na zahustenie
vajíčko na potretie

na posypanie:
slnečnicové a ľanové semienka


použila som žltú cuketu, ak použijete zelenú, tyčinky budú vzhľadovo krajšie, také melírované  
mladú cuketu postrúhame na jemno aj so šupkou, posolíme a necháme chvíľu odstáť, potom dobre vyžmýkame a pridáme múku, zmäknuté maslo, pretlačený cesnak, prášok do pečiva a zamiesime cesto

ak je cesto riedke zahustíme ho ovsenými vločkami 
cesto zabalíme do fólie a uložíme do chladu tak na pol hodinky
cesto vyvaľkáme na tenko
ja som cesto uložila na pečiaci papier a tak som ho vyvaľkala, preložila aj s papierom na plech, potrela vajíčkom, nakrájala na širšie a kratšie tyčinky a posypala semienkami
piekla som na 220°C 10 minút do chrumkava

najlepšie boli tie krajné so strapatými koncami, krásne chrumkali pod zubami




2 komentáre:

  1. Evka vyzerajú výborne idem vyskúšať na rodinnú oslavu.Mamka má 80 rokov a ja pečiem slané tak zamiešam aj tieto cuketové

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. teším sa a verím, že budú chutiť :-) krásne okrúhle jubileum a ja by som sa raz rada dožila takého :-)))

      Odstrániť