15 septembra 2023

Trhané mäso

Trhané mäso je celkom jednoduchý recept. Tento je ale trochu iný. Použité sú v ňom dve suroviny ktoré bežne nekupujem - CocaCola a BBQ omáčka. Recept sa mi ale pozdával a tak som sa rozhodla to risknúť a vyplatilo sa. Mäso bolo mäkké, šťavnaté a spolu s omáčkou malo úžasnú sladkastú chuť. Zjedli sme ho len tak s bagetou.
Takýto spôsob prípravy je vhodný aj na výlet pretože mäso je dobré aj studené. 
A čo zostalo som naložila do pohárov, do misky som spravila zeleninový šalát, zabalila a vzala na chalupu. Po práci nám dobre padlo a pochutili sme si všetci. 
16.7.2018
Naposledy sme trhané mäso jedli so zeleninovým šalátom a bagetou alebo s langošom. 15.9.2023






Čo budeme potrebovať:
1kg bravčovej krkovičky bez kosti
2 stredne veľké červené cibule
4-6 strúčikov cesnaku
250ml Barbecue omáčky
1 liter CocaColy
soľ, mleté čierne korenie







Príprava je veľmi jednoduchá, všetko sa spolu dusí v jednom hrnci. Čo je ale dôležité je výber hrnca. Mal by byť taký akurát veľký voči mäsu. Čiže mäso v hrnci by malo byť natesno. Keď ho zalejete musí byť ponorené.

Mäso vložte do hrnca, pridajte nakrájanú cibuľu a nasekaný cesnak. Pridajte Barbecue omáčku a všetko zalejte CocaColou tak, aby bolo mäso ponorené. Osoľte a okoreňte. 
Hrniec prikryte a dajte do vyhriatej rúry na 160°C na 4 hodiny. Ja som to nevydržala a po 2,50 hodine som ho odokryla a pozrela. Mäso už bolo mäkké a omáčka asi do polovice zredukovaná. Piekla som ešte hodinu. 
Moje mäso vážilo cca 1,50 kg a robila som ho presne 3,50 hodiny v kameninovom hrnci. Všetko ale záleží od množstva mäsa, vašej rúry a použitého hrnca.
Mäso necháme v omáčke mierne vychladnúť a potom ho prenesieme do vhodnej nádoby.

Pomocou dvoch vidličiek mäso potrháme. Ide to úplne samo, mäso sa priam rozpadá.


K potrhanému mäsu pridáme omáčku a zamiešame. Môžeme podávať s chlebom, pečivom ale aj so zemiakmi


Potrhaným mäsom som naplnila bagetu, navrch som poukladala plátky syra a dala zapiecť, bolo to úplne fantastické.





2 komentáre:

  1. Ahoj Evi, nie je to mäso z tej coly potom sladké?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. sladké ani nie, keby som nevedela čo sa tam dalo, povedala by som, že je to v paradajkovej omáčke výborne ochutenej, nám to veľmi chutilo

      Odstrániť