22 februára 2024

Marokánky



Na marokánky sme chodili do cukrárne. Pýtali sme si do ruky, nie na tanier. Položili nám ju na malý štvorček papiera a v tom papieriku sme ju držali a po ceste uždibkávali aby nám tá dobrota vydržala čo najdlhšie.

Ani neviem či ich ešte v cukrárni predávajú. V cukrárni som nebola ani nepamätám.


30.12.2018



Čo budeme potrebovať:

250 ml smotany na šľahanie
50 g krupicový cukor
60 g masla
40 g polohrubej múky
20 g hladkej múky
300 g zmes orechov, hrozienok, 
kandizovaného a sušeného ovocia, datlí ...


a čokoládovú polevu na potretie

Príprava marokánok je pomerne jednoduchá, dôležité ale je pripraviť si dostatočné množstvo rôznych orechov, hrozienok, kandizovaného a sušeného ovocia, pomarančovej kôry, datlí a pod. Skrátka všetko čo je vhodné použiť do marokánok.
Orechy stačí nasekať na hrubo a ostatné nakrájať na približne rovnako malé kúsky. Váha 300g je orientačná, kľudne môžete dať aj viac. Ja som dala 350g.


Keď máme suchú zmes pripravenú, urobíme si základ.
Šľahačku  spolu s cukrom privedieme do varu, zmiernime teplotu, pridáme múku a maslo a stále miešame. Kaša nám nesmie prihorieť a nesmú v nej byť hrudky. Výsledná hmota by mala vyzerať ako krupičná kaša. 

Do vychladnutej kaše zamiešame sušenú zmes. Vznikne nám taká lepkavá hmota z ktorej budeme robiť placky. 



Placky môžeme robiť mokrými rukami, alebo lyžičkou. Ja používam dve lyžice. Jednu veľkú polievkovú a druhú malú. Namáčam si ich vo vode. Veľkou lyžicou naberiem kopček a malou ju stiahnem na plech na pečiaci papier. A mokrou lyžicou ten kopček uťapkám na placku. 
Placky vôbec nemusia byť rovnaké veľké, ale mali by byť rovnako hrubé aby sa rovnako upiekli.

Dávame ich trošku ďalej od seba. Na jeden veľký plech som mala 12 kúskov a na menší plech 8 kúskov. 

Pečieme na 170°C asi 15 - 20 minút. Keď sú okraje do hneda, sú marokánky upečené. Horúce sú mäkké preto s nimi manipulujeme až keď vychladnú. 



Vychladnuté marokánky polejeme čokoládovou polevou. Polievajú sa na spodnej strane. Ja som na každú naliala polevu a lyžicou rozotrela. 

Tá moja poleva chutila akoby bola robená z mliečnej čokolády a na marokánky sa viac hodí horká čokoláda, pretože aj tak sú dosť sladké. Ale, po vianočnom pečení som zistila, že nemám doma várovú čokoládu. Tak som mužovi pripísala na zoznam jednu várovú a poslala ho do obchodu. 
Keď sa za tri hodiny vrátil, nákup taký maličký do jednej tašky, šak chlapec má času dosť, márne som hľadala čokoládu. Čokoláda v taške nebola. Hľadal chlapec, hľadal ale čokoládu nenašiel a dušoval sa, že ju určite kúpil. Tak musel ísť do obchodu zase a ja som zase čakala. 
Nakoniec to aj tak dopadlo, kúpil niečo čo sa len tvárilo ako čokoláda ale čo už. Čo som mala, to som dala a veď sa to aj tak zje, pretože marokánky sú úplne fantastické aj napriek čokoláde ktorá nie je celkom podľa môjho gusta. A dobrá kávička to zachránila.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára