21 decembra 2018

Orechové, nutelou zlepované

Aké by to boli Vianoce bez orechových koláčikov. 
Tieto som piekla podľa osvedčeného receptu. Plnila som nutelou, lebo som lenivá gazdinka. A tiež nepečiem toho veľa a nutela  mi príde ako najlepšia alternatíva krému. Čo neminiem vydrží v chladničke veľmi dlho, nepokazí sa. Jasné, že zlepovať sa dá aj dobrým pikantným džemom.
A o špeciálnej Matildinej poleve čítajte nižšie.



Čo budeme potrebovať:

280 g polohrubej múky
70 g práškového cukru
70 g mletých orechov
210 g masla
1 vanilkový cukor
1/2 lyžičky sódy bicarbóny

Nutellu na zlepovanie
alebo džem

špeciálnu "Matildinu" bielu čokoládovú polevu
čoko hoblinky



Všetky suroviny spolu zmiesime. Cesto zabalíme do fólie a dáme do chladničky na 1-2 hod., ale kľudne aj na noc.
Ja si vždy večer zamiesim viac druhov a na druhý deň pečiem. Za dva dni mám tak napečené na celé Vianoce. Všetko odložím a pár dní pred Vianocami vytiahnem džemy, nutelu, narobím polevy a všetko naraz ozdobím. A je napečené.


Vychladené cesto vyvaľkáme na hrúbku asi 4 mm a vykrajujeme rôzne tvary. Kladieme na plech, na pečiaci papier, trochu ďalej od seba.


Pečieme na 220°C asi 8 minút, podľa veľkosti a hrúbky koláčikov. Plníme až keď celkom vychladnú.

A môžeme plniť a zdobiť. Koláčiky zlepujeme nutelou. Ja som použila lieskovo orieškovú, môžeme zlepovať aj džemom. Vrch polejeme bielou, alebo aj hnedou čokoládovou polevou.


Ja som polievala špeciálnou Matildinou polevou. To bolo tak. Pripravila som tmavú a bielu polevu. Použila som čokoládové dukátiky. Stačí rozpustiť nad parou a poleva je hotová. 
Naša najmladšia vnučka Matilda, spolu so sestrou a mamou zdobili perníky a ja som stále miešala bielu polevu ktorá sa krásne rozpustila ale stále bola moc riedka. Tak som miešala aby trochu vychladla a zhustla. 
Matilda mi v nestráženej chvíli nahádzala do misky čokoládové tyčinky ktoré sme tiež používali na zdobenie. A náramne sa na tom bavila. A ja som miešala a miešala a keď sa aj posledný kúsok roztopil, poleva vychladla a zhustla, už nebola biela ale krémová. Ale farba pekná a chuť dobrá, tak si nesťažujem.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára