13 novembra 2021

Zemiakové placky a kuracie soté



Zemiakové placky s kuracím soté je veľmi jednoduché jedlo a nebyť smaženia placiek bolo by aj rýchlo hotové.
Nie je treba žiadny špeciálny recept. Soté sa dá pripraviť z toho čo máme doma a čo máme radi. Ja mám rada mexickú zmes s fazuľou a čili ale tentoraz som robila aj pre vnúčence, tak len kuracie prsia a zelenina. 






Čo budeme potrebovať:

na zemiakové placky:
zemiaky
1-2 vajíčka
slaninku
cesnak
majoránku
mleté čierne korenie
mletú rascu
soľ
1-2 lyžice hladkej múky 



Očistené zemiaky postrúhame. Pridáme veľa pretlačeného cesnaku, na masti opraženú, na kocky nakrájanú slaninku, vajíčka, múku a všetky koreniny. Dobre premiešame a upečieme jednu maličkú skúšobnú placku. Ochutnáme a ak treba zemiaky ešte dochutíme. Ak máme cesto vyladené smažíme placky na masti alebo oleji. Ja som piekla na panvici menšie placky a v dolkárni som piekla celkom malé, guľaté placičky.


Kuracie soté:

kuracie prsia
šampiňóny
zeleninová zmes podľa vlastného výberu
soľ
mleté čierne korenie
bylinky - oregáno, petržlenová, zelerová vňať

a ešte nastrúhaný tvrdý syr

Kuracie prsia nakrájame na malé kocky. Mäso prudko opečieme na oleji, osolíme, okoreníme. Pridáme zeleninu a šampiňóny. Miešame aby sa aj zelenina mierne opražila. Podlejeme vodou alebo vývarom a pod pokrievkou podusíme. Keď je zelenina mäkká odokryjeme, necháme odpariť tekutinu. Pridáme bylinky a ak treba dochutíme.

Podávame so zemiakovými plackami posypané strúhaným syrom.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára