30 mája 2023

Šalát z červenej repy s feta syrom

Z grilovačky mi zostala uvarená červená repa a bolo ju treba rýchlo minúť. Pečenú cviklu máme radi, tak som ju dala na plech, že ju upečiem. Ale čo ďalej? Prehľadala som chladničku a keď som tam objavila feta syr nebolo treba ďalej rozmýšľať. Len doladiť čo som si vymyslela. 
Niekedy sa ani moc nesnažím a výsledok je nad očakávanie dobrý. Nebojím sa tvrdiť, že v tomto prípade bol výsledok famózny.



Čo budeme potrebovať:

červenú repu
slaninu prerastenú
vlašské orechy
sušený cesnak
soľ
mleté čierne korenie

2 lyžice citrónovej šťavy
alebo balsamico ocot
1 lyžicu medu
2 lyžice vody

petržlenovú vňať
bazalku

feta syr



Červenú repu dobre umyjeme a dáme variť. Varíme podľa veľkosti repy asi 30 až 60 minút, skrátka do zmäknutia. Vychladnutú repu ošúpeme a nakrájame na hrubšie kolieska asi 0,5 cm. Uvarenú repu môžeme aj zamraziť. Príprava takéhoto jedla bude potom oveľa jednoduchšia.

Kolieska repy poukladáme ma plech, pridáme na malé slížiky nakrájanú slaninu, pokvapkáme olejom, osolíme a okoreníme. Plech dáme do studenej rúry a nastavíme 200° C, ja som použila teplý vzduch, čiže nemusíme dopredu predhrievať rúru. Pečieme asi 40 minút. Potom pridáme za hrsť vlašských orechov, zvýšime teplotu na 220°C a pečieme ešte asi 10 minút.

Pokiaľ sa repa pečie pripravíme si zálievku. Nie je to celkom zálievka, je to len taký sócik ktorým obalíme upečenú repu. Med rozpustíme v troche vody a pridáme citrón alebo balsamico ocot. Zamiešame, ochutnáme. Nakrájame si petrželku a bazalku.

Upečenú repu spolu so slaninou a orechmi preložíme do misy, zalejeme pripravenou medovou zálievkou, posypeme petrželkou a zamiešame. 

Naložíme na tanier a posypeme nadrobno nakrájaným feta syrom.

Ak máte radi červenú repu, tento šalát budete milovať, ale ak červenú repu neobľubujete, vyskúšajte, možno jej prídete na chuť. Ja napríklad nejem feta syr, pre mňa je moc slaný a nechutí mi, ale v tomto recepte dokonale ladí s ostatnými surovinami. Ja som bola nadšená a všetci čo ho jedli veľmi chválili :-) 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára