18 decembra 2023

Plnené oriešky


Plnené oriešky patria k Vianociam. Ja som ich ale nikdy nerobila, pretože som nemala formičky. Až tento rok mi dcéra nakúpila so slovami - mama, peč. A ja som piekla a piekla som nielen oriešky ale aj iné tvary, lebo veď prečo nie? Z jedného cesta som narobila plnú misu orechov, paličiek a špirálok. Keď sa trošku odležia sú výborné.




Čo budeme potrebovať:

na cesto:
300 g hladkej múky
180 g práškového cukru
250 g masla
1 lyžička kakaa
1/2 lyžičky škorice

na náplň:
125 ml mlieka
150 g mletých orechov
100 g práškového cukru
100 g masla
rum

Suroviny na cesto spolu zmiesime a plníme ním formičky. Formičky netreba vymazávať, cesto je dostatočne mastné.
Formičky plníme v tenkej vrstve aby sa nám upiekli tenké škrupinky v strede musí byť dostatočne veľká priehlbina. Pečením sa trochu nafúknu.

Pečieme na 170°C asi 10-15 minút. Podľa veľkosti škrupiniek. Ja mám menšie formičky, piekla som asi 12 minút. 

Formičky necháme na plechu krátko vychladnúť a potom vyklápame upečené škrupinky. Tie moje vyskakovali z formičiek samé.


Pripravíme si náplň: do vriaceho mlieka vysypeme najemno pomleté orechy a krátko povaríme. Maslo s cukrom vymiešame do peny, pridáme vychladnuté orechy a rum. Zamiešame a môžeme plniť oriešky.

Krémom plníme obidve polovice, krému dáme trochu viac, nezarovnávame ale zlepujeme dve škrupinky spolu tak, aby bolo trochu plnky vydieť. Alebo zlepujeme celkom tesne tak, aby krém nebolo vidieť.


Ja som tie dlhšie tvary namáčala do čokolády. Dáme do chladu aby plnka dobre stuhla a aby nám oriešky nepojedli mlstné jazýčky našich detí.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára