15 augusta 2014

Cuketovo hríbové karbonátky

v tomto recepte som spojila dve suroviny ktorých mám momentálne nadbytok - hríby a cukety - myslím, že vznikol celkom vydarený recept s ktorým sa dá ešte popracovať... tým myslím, že ho je možné rôzne obmieňať... nabudúce sa napríklad chystám, že ho upečiem v rúre na plechu ako slaný koláč... 
zatiaľ vyjedáme karbonátky, sú dobré aj studené a chutia aj napriek tomu, že neobsahujú žiadne mäso, aj môjmu mužovi...




Čo budeme potrebovať:
hríby  *  cuketu  
cibuľu  *  cesnak
4 rožky  *  4 vajcia
soľ  *  mleté čierne korenie  *  rasca
petržlenová vňať
cibuľu nakrájame na drobno a podusíme na masti (oleji)
pridáme pokrájané hríby a podusíme, hríby osolíme, okoreníme a orascujeme
cuketu ak treba vydlabeme, ak je staršia tak aj ošúpeme a pevnú časť nastrúhame na hrubšom strúhadle
ja som mala mladú cuketu preto som ju nastrúhala aj so šupou
k nastrúhanej cukete pridáme vychladnuté hríby, vajíčka, pretlačený cesnak, posekanú petržlenovú vňať
pridáme rožky nakrájame na kocky, dobre zamiešame ak je zmes riedka pridáme rožky alebo strúhanku, ak je moc hustá pridáme vajíčko alebo trochu mlieka
ja som začala s dvoma rožkami a dvoma vajcami a nakoniec som pridala ešte dve vajcia aj dva rožky
zmes necháme aspoň pol hodinu odležať aby sa chute prepojili a aby sa zmes stala kompaktnou
lyžicou naberáme zmes a kôpky kladieme do rozpáleného oleja
opekáme 3-4 minúty z každej strany
ukladáme na papierové útierky aby sme odsali prebytočný tuk
podávame so zemiakovou kašou alebo len tak zo zeleninovým šalátom
ja som sa konečne dočkala domácich rajčín, už zbierame celkom slušnú úrodu takže až do jesene nemusím kupovať... to čo si dopestujeme a to čo kupujeme sa jednoducho nedá porovnať :-)




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára