01 októbra 2014

Ako sme s Agátkou piekli broskyňový koláč.





a tak sme raz zase piekli s Agátkou... no, ja som piekla a Agátka robila hlavnú ochutnávačku...











Čo budeme potrebovať:
na piškótu: 3 celé vajíčka  *  1 lyžicu vlažnej vody  
90g kryštálového cukru  *  90g hladkej múky a pol lyžičky prášku do pečiva
na krém: 500g hustej kyslej smotany  *  1 lyžicu práškového cukru
1 vanilkový cukor * lyžica kakaa
a ešte: džem na potretie  *  broskyne  *  posekanú čokoládu na posypanie

pokiaľ Agátka poobede spala ja som upiekla piškótu
piekla som len z troch vajec lebo som piekla do okrúhlej formy
je to taká rýchlovka... celé vajcia vyšľahám s cukrom a lyžicou vlažnej vody až do biela, potom pridám múku a prášok do pečiva, vylejem na malý plech alebo okrúhlu formu vystlatú papierom na pečenie a pečiem na 180°C asi 10-12 minút

keď sa Agátka zobudila spoločne sme vychladnutú piškótu potreli džemom

krém som pripravila celkom jednoducho vymiešaním kyslej smotany s cukrom, časť som odobrala a primiešala kakao
samozrejme Agátka mi výdatne pomáhala s miešaním, po chvíli ju to ale prestalo baviť

babí, môžem to okoštovať? 

a tak začala ochutnávka

a skončila až keď sa Agátka pozalizovala zo dvakrát za oboma ušami až potom spokojne vyhlásila, že je to dobré a že dedovi bude určite chutiť
ja som si zatiaľ nakrájala broskyne na tenké mesiačiky, potom sme piškótu spoločne potreli bielym krémom, do stredu naukladali broskyne a ozdobili tmavým krémom
koláčik chutnal všetkým a Agátka zožala veľkú pochvalu, že tak dobre pomáhala...



2 komentáre:

  1. no veď ochutnávanie nie je len tak, to je veda a agátka je prvotriedny ochutnávač :o))))

    OdpovedaťOdstrániť