01 októbra 2014

Hermelín s jablkom a orechami zapečený v cestíčku

dnes som pripravila tento trochu netradičný recept... mala som trošku obavy ale výsledok ma očaril, zhodli sme sa s mužom, že takto zapečený hermelín môže byť výborným a prekvapujúcim pohostením pre návštevu ktorá má rada syry... keď si z ešte horúceho bochníčka odtrhnete kúsok kôrky a namočíte do horúceho syra k tomu jabĺčko a orechy... je to absolútne dokonalé
ak máte radi syry vyskúšajte a nemusí to byť práve plesňový syr, použiť sa dá akýkoľvek iný...



Čo budeme potrebovať:
na kysnuté cesto:  500g polohrubá múka  *  250ml mlieka  *  1dl oleja alebo 100g masla
1/2 kocky droždia  *  1/2 lyžičky cukru  *  1 lyžička soli
ešte budeme potrebovať: 2 celé Hermelíny alebo iný druh syra  *  jabĺčka
orechy  *  vajíčko na potretie  
na posypanie sézam, ľanové semienka alebo hocičo iné

kysnuté cesto: do misy preosejeme múku, do stredu urobíme jamku, vylejeme časť  mlieka, pridáme kvasnice a štipku cukru, zakryjeme a necháme vzísť kvások
potom zamiešame, pridáme zvyšok mlieka, olej a soľ a vypracujeme cesto, necháme aspoň hodinku vykysnúť, ak treba premiesime a znovu necháme vykysnúť
niekedy to trvá cestu dlhšie a ťažšie kysne, napr. dnes vonku prší a mne cesto kyslo hádam aj tri hodiny, medzi tým som ho dvakrát premiesila :(
keď je cesto vykysnuté rozdelíme si ho na potrebný počet častí, t.j. koľko chceme spraviť syrových batôžkov... ja som robila len dva, zo zvyšku cesta som urobila pletenky
každú časť cesta rozvaľkáme, do stredu dáme syr, hore poukladáme plátky jablka, 
posypeme orechami a zabalíme do batôžka
potrieme vajíčkom, posypeme semienkami a necháme ešte na plechu podkysnúť asi 30 minút
pečieme na 220°C asi 15 minút
k takto pripravenému syru netreba už žiadnu prílohu, maximálne pohár vychladeného piva
kúsky upečeného cesta sme si namáčali do horúceho syra a bolo to úplne fantastické...


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára