11 augusta 2015

Papriková nátierka Pikant

tohto roku som sa vrhla na domáce zeleninové a ovocné výrobky... žiadne džemy a kompóty, mám ich plnú komoru a moc sa nemíňajú, tento rok robím čatní a rôzne pikantné dobroty vhodné k mäsu, syrom, na grilovačku a tak... na rad prišiel aj môj starý zelený, dávno zabudnutý, zošit aby som v ňom pohľadala staré recepty ktoré som robievala ešte za socíku... veď vtedy sme robili všetko to, čo síce bolo dostať v obchode, ale ako úzkoprofilový tovar... aby sme nemuseli zháňať a aby bola komora plná robili sme doma...
jedným takýmto receptom je aj Pikant, myslím, že sa predával pod názvom Papriková nátierka Pikant a dávali sme si ho na hrianky, aj do gulášu alebo pod mäso... tak som si po dlhých rokov zase urobila pár pohárikov Pikantu... 
Mám ešte jeden výborný recept -   Nátierka pikant II. 


 
Čo budeme potrebovať:

1kg červenej papriky, nie kápia
300g cibule
3-4 feferónky
150ml octu
50 ml rastlinného oleja
1 lyžička soli
100-150g cukru

- všetku zeleninu pomelieme, mne sa nechcelo vyťahovať  mäsový mlynček a ani muž nebol doma aby mi to všetko pomlel, tak som všetku zeleninu nastrúhala na elektrickom strúhači celkom na drobno
- pomletú/postrúhanú zeleninu dáme do hrnca pridáme všetky ostatné suroviny a na miernom plameni varíme asi hodinu
- nezabudneme miešať
- ak je zmes veľmi riedka, zvýšime plameň a za stáleho miešania redukujeme do požadovanej hustoty, zmes by ale nemala byť moc hustá
- na záver ochutnávame, prípadne ochutnáva celá rodina a kto chce dochutí... mne sa chcelo tak som pridala ešte feferónku (mohla som aj viac) a 2 lyžice cukru, preto som aj do rozpisu napísala 100 až 150g cukru, zrejme aj paprika má rôznu sladkosť preto sa treba prispôsobiť
- horúcu zmes plníme do malých pohárov a dáme do suchého dunstu, čiže zakryjeme dekou a necháme hoci aj cez noc... môžeme aj sterilizovať, stačí nechať zovrieť, poháre vybrať a obrátiť hore dnom...
- vydrží celú zimu a ak ho v komore zastrčíte do kúta a zabudnete naň, vydrží aj niekoľko rokov
- v zime je výborný len tak na cesnakovú hrianku a pri varení pod mäso, do gulášu a tak...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára