06 augusta 2015

Rybníček Žaburníček alebo torta pre Agátku 4

Príbeh tejto torty je celkom jednoduchý, naša vnučka Agátka mala 4 rôčky a keď som sa jej opýtala akú tortu by chcela, tak bez zaváhania vyhlásila, že Hellou Kitinku a tak som ako milujúca babka pohľadala obrázky, hľadala inšpirácie a už sa aj zmierila s tým, že budem robiť poťahovú tortu. Lenže, naša Agátka má tú smolu, že sa narodila v júli a rok čo rok sú na jej narodeniny horúčavy. Nebolo by to až také zlé keby som nemusela tortu prenášať v aute. Po predminuloročných skúsenostiach som zavrhla poťahovú tortu a zvolila som jednoduchú tvarohovo-ovocnú tortu, v týchto horúčavách je to jediná alternatíva dobrého osviežujúceho letného koláčika, aspoň pre mňa. Aby to zas na vzhľad nebolo moc jednoduché, tak som sa rozhodla urobiť navrch ovocné kyselkavé želé a keďže želé malo byť s kiwi bolo rozhodnuté, torta bude zelený rybníček so žubrienkami a žabkami a leknami a aby som splnila aj základné zadanie na jednom veľkom lekne sa uvelebila aj Kitinka a okolo nej boli morské panny a morské koníky - no príšerný miš-maš ale Agátke sa veľmi páčil... a ja som bola rada, že torta prežila cestu a všetkým chutila...



Čo budeme potrebovať:

upiecť korpus
upiecť maľovanú piškótu
pripraviť tvarohovú plnku
pripraviť zelené kiwi želé

a ešte:
dobrý džem, ja som použila jahodový
a veľa čerstvého ovocia- maliny, jahody, čučoriedky

Čokoládový korpus:

6 vajec
120g práškový cukor
150g čokoláda 
100g maslo
100g polohrubá múka
1 prášok do pečiva

- z bielkov a práškového cukru vyšľaháme tuhý sneh
- čokoládu necháme povoliť (nad parou alebo v mikrovlnke) a zmiešame so zmäknutým maslom 
- pridáme preosiatu múku zmiešanú s práškom do pečiva
- nakoniec zľahka zamiešame sneh
- vylejeme do vymastenej a múkou vysypanej formy
- pečieme na 160°C asi 30 minút
- ja som použila veľkú formu, priemer 28cm, ak by ste piekli v klasickej treba pečenie predĺžiť asi na 45 minút
- upečenú tortu vyberieme z formy a necháme vychladnúť
- po vychladnutí korpus obalíme papierom na pečenie a vložíme ho naspäť do umytej formy

Maľovaná piškóta:

Cestíčko na maľovanie:
1 vajce
2 lyžice práškového cukru
1 lyžica kakaa
3 lyžice hladkej múky

- všetko spolu vymiešame na hladké cestíčko, nemalo by byť ani husté ani riedke
- cesto dáme do sáčku, ustrihneme rožok
- na plech si dáme pečiaci papier a cestom maľujeme vzory
- plech dáme na 1 hodinu do mrazničky 

Cesto na piškótu:
5 vajec
120g cukor kryštálový
80g hladkej múky a štipku soli

- bielka vyšľaháme spolu s cukrom a po jednom pridáme žĺtka
- pridáme preosiatu múku a štipku soli

- piškótové cesto rozotrieme na zmrznuté kreslené cesto 
- pečieme na 180°C asi 8 - 10 minút
- po upečení preklopíme na vlhkú útierku a stiahneme papier na pečenie

Tvarohová plnka:

500g jemného tvarohu
800ml kyslej smotany
2 bal želatínový stužovač za studena
2-3 lyžice práškového cukru
1-2 vanilkové cukry

- tvaroh  vyšľaháme so smotanou, podľa vlastnej chuti pridáme vanilkový a práškový cukor
- stužovač pripravíme podľa návodu a po troche pridáme tvarohovú zmes

Zelené kiwi želé:

 3 kiwi
cukor podľa chuti
za lyžicu vody
1/2 bal. želatínový stužovač za studena
kvapka gélovej zelenej farby

- kiwi  ošúpeme a nakrájame, pridáme 2 lyžice cukru, lyžicu vody  a rozvaríme
- rozmixujeme a necháme vychladnúť
- z pol balíčka si pripravíme želatínu a postupne zamiešame kiwi kašu
- varením kiwi stratilo farbu a zostalo skoro sivé, čo ma veľmi sklamalo, preto som pridala trochu potravinárskej gélovej zelenej farby

Ako som piekla, čiže postup:
 
1. upiekla som korpus 
2. upiekla som maľovanú roládu
3. keď korpus vychladol, obalila som ho papierom na pečenie a vložila ho naspäť do čistej tortovej formy
4. korpus som potrela jahodovým džemom
5. na to som dávala vrstvy tvarohovej plnky a prekladala ovocím tak aby na vrchu bola len čistá tvarohová plnka
6. dala som do chladničky asi na 3 hodiny
7. na tortu som dala zelené želé a nechala v chladničke do rána
8. ráno som vybrala tortu z formy a odmerala som si jej výšku - mala 8cm
9. maľovaný piškót som nakrájala na 8cm pásy, potrela som ich džemom a prilepila po obvode torty
10. z fondánu ktorý som pôvodne chcela použiť na potiahnutie torty som vyrobila kvietky a žabky a samozrejme Hellou   Kitinku - tak ju volá naša Agátka :-)
11. a ešte pozapichovala morské panny a koníkov - to sú sviečky
12. tortu so ozdobila ako som najlepšie vedela 


po sfúknutí sviečok deti tortu objedli a ako prvé padli za obeť žabky, Kitinka síce prežila útok detí ale nevydržala nápor horúčavy a tak aj so zvyškom torty putovala do chladničky... 
a zas sme o rok starší, našej Agátke je to ešte fuk, ona sa teší, že je už veľká - tak nech jej tá radosť vydrží ešte dlho :-)

4 komentáre:

  1. Ďakujeme za krásnu a chutnú tortu..... bola super a podstatné je že najväčšiu radosť z nej mala naša Agátka, lebo tá o ničom inom nehovorila už dva týždne len že bude mať narodeniny a bude mať tortu a sviečky a darčeky a oslavu a a a a.......... A nášmu Jerguškovi sa zasa najviac páčili zelené žabičky takže s tej torty mali radosť aj druhé detičky a dospelí si na nej veľmi pochutili . :o))))) A čo bude na budúci rok?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no veď to... čo bude o rok? Agátka nás určite niečím prekvapí a babka niečo vymyslí :-)

      Odstrániť
  2. Neviem čo skôr obdivovať, či tvoju krásnu vnučku, alebo tortu :) Evka, si veľmi šikovná a určite si Agátku veľmi potešila, svedčia o tom aj fotky. Dodatočne prajem Agátke všetko najlepšie a najkrajšie k narodeninkám! :)

    OdpovedaťOdstrániť