11 augusta 2015

Zeleninový šalát s avokádom, grepom a kuracími kúskami

takýto typ jedla mi v týchto horúčavách vyhovuje najviac a kľudne aj bez mäsa... určite nie som sama kto sa teraz kŕmi len zeleninovými alebo ovocnými šalátmi a ja ich občas aj zmiešam spolu, zelenina, ovocie a malé kúsky mäsa, k tomu dobrá zálievka... šalát vychladiť, navrch len tak pohodiť kúsky horúceho mäsa - tak s takýmto jedlom mám vždy úspech a čo je najdôležitejšie k jeho zhotoveniu  nepotrebujem žiadny konkrétny recept, čo mám v chladničke to skombinujem... tento recept preto ponúkam ako malú inšpiráciu...




Čo budeme potrebovať:

na kuracie kúsky:

300g kuracie prsia
2 lyžice slnečnicových semienok
2 lyžice sójovej omáčky

na šalát:

ľadový šalát
grepfruit
avokádo
mladá cibuľka
cesnak

zálievka:

1 lyžica ocot balsamico tmavý
1 lyžica sójovej omáčky
1  medu

a ešte:

syr podľa vlastnej chuti
bylinky - medovka, bazalka, petrželka


Postup: 


- do misky natrháme umytý šalát, pridáme olúpané a nakrájané avokádo, grep prekrojíme a lyžičkou vydlabeme dužinu aj so všetkou šťavou, pridáme mladú cibuľku,  pretlačený cesnak a nasekané bylinky

- med, balsamico a sójovú omáčku vymiešame spolu, ochutnáme a dochutíme podľa svojej chuti (viac medu, alebo viac octu) a vylejeme na šalát, premiešame

- kuracie prsia nakrájame na malé kúsky a prudko orestujeme na troche oleja, keď zbelejú, pridáme slnečnicové semienka a orestujeme, potom  zalejeme sójovou omáčkou, krátko povaríme a vylejeme na pripravený šalát

- na tanieri ešte posypeme na kúsky nakrájaným syrom, ja som použila údenú, korenenú parenicu a ozdobíme bylinkami



4 komentáre:

  1. Evka pekne. Akorat som uvazoval co s grapom, aky salat by sa hodil. Teraz to viem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mirko, ďakujem... budem rada ak vyskúšaš, ja mám kombináciu šalát, ovocie, mäso veľmi rada, zbytok je už len otázka dochutenia

      Odstrániť
  2. Naozaj zaujímavá kombnácia, šalát na sladko? Je veľmi sladký?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no on v konečnom dôsledku ani sladký nie je, kombinácia citrusov (grep, pomaranč) a sójovej omáčky je veľmi zvláštna, pre mňa moc príjemná a u nás zatiaľ každému chutila... ja vždy ovocie nakrájam a aj vytlačím šťavu... treba vyskúšať :)

      Odstrániť