06 novembra 2014

Ako sme s Agátkou piekli párok v rožku, časť 2.


konečne som mala po dlhšom čase voľný deň ale ako to tak už býva, skončila u nás malá Agátka - mama, tata v robote a vnučka u babinky :) vonku škaredý, upršaný deň, tak sme sa s Agátkou vybláznili v kuchyni, tentoraz sme nepiekli klasické párky v rožku, ale sme si upiekli zvieratká a jednu príšerku a celkom sa nám darilo...



Čo budeme potrebovať:
Cesto:    
250g múky hladkej a 250g múky polohrubej
250ml vlažného mlieka  *  1/2 kocky droždia  *  1/2 lyžičky cukru
100g rozpusteného masla alebo 100ml oleja
1 žĺtok  *  1 malá lyžička soli
a ešte budeme potrebovať:  
vajce na potretie
na ozdobu hrozienka a guličky čierneho korenie
párky  *  kečup  *  horčicu 

Tentoraz som zamiesila také klasické rožkové cesto. Ja kvások zvlášť nerobím, do misky preosejem múku, do stredu urobím jamku, rozdrobím kvasnice, zalejem vlažným mliekom, pridám štipku cukru, zakryjem a nechám vzísť kvások... potom pridám zmäknuté maslo, žĺtok, soľ a vypracujem cesto. Nechám vykysnúť, niekedy stačí hodinka, niekedy dve...
keď nám cesto vykyslo, pustili sme sa s Agátkou do práce... ako prvých sme robili havkáčikov, ako ich pomenovala Agátka... sú to vlastne žemličky, len trochu upravené. Cesto som vyvaľkala na hrúbku 1cm, možno aj trochu viac a veľkým pohárom som vykrojila kolieska, rukou som ich trochu sploštila na ovál a narezala... to budú uši
havkáčov som preložila na plech, potrela vajíčkom (stačí aj bielkom)... oči a ňufák sú z hrozienok... ja viem, je to divné na žemle na hot-dog dávať hrozienka ale nikomu to nevadilo, hrozienka olúpali a zjedli...  dôležité je ale hrozienka namočiť do horúcej vody, potom pri pečení nezhoria
na plechu som nechala ešte cca pol hodinu podkysnúť a piekla som na 220°C asi 10 minút
po vychladnutí som havinov poprekrajovala, do papuľky vložila uvarený párok, pridala horčicu, kečup a chutná a veselá desiata je na svete...
a s Agátkou sme sa hneď pustili do výroby druhých hot-dogov, toto bude múmia... použila som to isté cesto ako na havkáčov, len som ho vyvaľkala na tenšie a nakrájala na pásiky... párok som narezala, viď obrázok a potom som ho celý obalila pásikmi cesta, potrela vajíčkom a celého som ešte trochu nožom počiarala akože obväzy... oči sú z korenia
piekla som na 220°C asi 10 minút
a pretože Agátka celý čas perfektne pomáhala dostala jednu múmiu a k tomu obrázok namaľovaný horčicou a kečupom na tanieri :)

a tu už je moja malá pomocníčka v plnom nasadení... určite ste si všimli, že sme piekli nielen havkáčov ale aj žabky, po upečení som ich rozkrojila a naplnila salámou a zeleninou, no a Agátka ich jedla len tak samotné rovno z plechu a veľmi jej chutili... len pri prvej prišla za mnou so skrivenou tvárou mi podávala čierne korenie (žabkine oči), že to je zléééééé!!! zabudla som jej povedať, že to sa neje :-) Agátku to samozrejme neodradilo a spucovala ich skoro všetky...

a toto bola Agátkina výslužka... poobede keď pre ňu prišiel tatinko zabalila som jej jedného havkáča, jednu múmiu a jednu žabku aby aj maminka videla akú som mala šikovnú pomocníčku...

2 komentáre:

  1. Nádhera... :-) aj žemličky a panáčikovia, ale najzlatšia je Agátka, šikovná pomocníčka :-) . Tiež som videla na nete tie psie hlavičky s párkom a chystali sme sa s dcérou na ne. No toľko času som nemala. Ale možno sa ešte podarí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem moc krásne :) mňa by ani nenapadlo takto vymýšľať, to len kvôli vnúčatkám... čo by človek pre ne nespravil... a ja už teraz mám more času tak sa môžem bavkať :-) a na webe je toľko inšpirácií že až až :-)

      Odstrániť