29 decembra 2014

Cestoviny s tvarohom, smotanou a slaninkovými škvarkami.

vianočné sviatky skončili a ja sa už tretí deň pýtam toho môjho čo mám variť a on mi odpovie vždy rovnako - NIČ, lenže keď nie je nič uvarené je to niekedy ďaleko najhoršia možnosť, pretože potom  vyjedám len tak nekontrolovateľne všetko čo mi príde pod ruku... tu zobnem, tam zobnem a potom tá hrôza keď sa postavím na váhu... takže nie, NIČ sa variť nebude, radšej uvarím NIEČO, ale čo? fakt som rozmýšľala celý večer čo dnes uvarím, nemala som chuť ani na sladké a už vôbec nie na mäso, tak ma napadli cestoviny a potom ma napadli cestoviny s tvarohom... toto jedlo môj muž miluje a robievam ho iba v lete, na studeno, s kyslou smotanou, tvarohom a bez slaninky... v lete je to veľmi osviežujúce jedlo...
tak bolo rozhodnuté, pridala som slaninku pekne do chrumkava vyškvarenú a vzniklo chutné zimné jedlo...
sú tri hodiny poobede a ten môj si nakladá už druhý tanier... takže úspech :-)





Čo budeme potrebovať:

na cestoviny:

dve vajcia a 200g hladkej múky
ale postačia aj kupované hrubé rezance

tvaroh, najlepšie hrudkový

kyslá smotana

slaninka, pekne prerastená
 
---- x----

ja som sa rozhodla, že si urobím domáce cestoviny, zas až taká veľká robota to nie je
som zvyknutá počítať jedno vajíčko na dvoch stravníkov
teraz som robila z dvoch vajíčok, čo sú štyri väčšie porcie
 na jedno vajce dávam 100g múky, použila som hladkú ale robím aj z hrubej
z vajíčok a múky zamiesim tvrdé cesto, pretože vajíčka bývajú rôzne veľké, momentálne mám domáce, občas treba pridať trochu vody... ja to robím tak, že si namočím ruky do vody a tak premiesim cesto, ak treba tak zopakujem, zamiesené cesto má byť tvrdé... moja mama hovorievala, že do slížkového cesta je možné pridať maximálne pol vaječnej škrupinky vody...
dobré je cesto si zamiesiť vopred aspoň hodinku aby sa odležalo... ja ho prikryjem miskou a nechám ho odpočívať
potom cesto vyvaľkám a nakrájam, netreba ho vaľkať celkom natenko, nejdeme robiť slížiky do polievky, takže stačí vyvaľkať nahrubšie a nakrájať ako sa komu chce... mne sa chcelo nakrájať cesto na väčšie štvorce...
a dáme si variť vodu, pokiaľ nám voda zovrie nakrájame si na drobno slaninku a necháme ju vyškvariť... najlepšia je obyčajná údená, prerastená slovenská slanina ak to skúsite s oravskou slaninkou získate gumové, nie moc jedlé oškvarky...
a už som len uvarila cestoviny v posolenej vode, scedila, ešte horúce premiešala s masťou ktorá sa vytopila zo slaninky, posypala tvarohom a premiešala, poliala posolenou kyslou  smotanou, posypala slaninkovými oškvarkami a čo ďalej? no už len zaželať dobrú chuť...

1 komentár:

  1. To je moja obľúbená chuť:)Zbožňujem spojenie smotany a slaniny:)

    OdpovedaťOdstrániť