19 februára 2015

Kokosové sušienky


momentálne mám sušienkové obdobie a tak sa prehrabujem nielen v mojich starých receptových zošitoch a kuchárskych knižkách ale aj na webe... tentoraz som si vybrala pomerne známy recept na Koko sušienky, kedysi boli veľmi obľúbené, bola to taká imitácia kupovaných Koko sušienok, predávali sa v takej veľkej krabici a boli veľmi dobré... pravda domáce sú stokrát lepšie... a vôbec predávajú sa ešte Koko sušienky?


Čo budeme potrebovať:

220g masla
100g práškového cukru
1 vanilkový cukor
240g hladkej múky
100g strúhaného kokosu
2 lyžice kakaa
2 žĺtky
štipka soli

Postup:
všetky suroviny spolu zmiesime, cesto zabalíme do fólie a necháme v chlade odpočívať aspoň hodinku
potom si z cesta odtrhujeme kusy ktoré premiesime a ušúľame si šúľok v prieme asi 2-3cm
šúľok nakrájame na rovnaké kúsky a z každého spravíme guličku
kladieme na plech a vidličkou roztlačíme na placku
pečieme na 180°C asi 10 minút
sú fantastické a verte mi - jedna dávka nestačí :-)


3 komentáre:

  1. sú výborné, určite vyskúšajte a len tak sa po nich zapráši :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Kokosky je stále dostať kúpiť, vyrába ich Opávia a sú stále dobré. Toto sú inak tvarom originál medvedie labky. Poznám tento recept, je skutočne výborný.
    Ja robím podľa receptu na vanilkové rožky aj kokosové, len miesto orechov dám kokos a takisto aj makové s celým makom, gramáž ostáva. Vyskúšajte niekedy a podeľte sa receptom s nami všetkými.
    Krásne fotky!
    Príjemné sviatky prajem♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. medvedie tlapky (u nás ich tak voláme) sa robia do formičiek a tie sú predsa celkom iné ako tvar týchto sušienok... ja robím tiež kokosové a mám tu aj recept a sú fakt výborné :) pekné sviatky :)

      Odstrániť