12 februára 2015

Ovsené sušienky


môjmu vnúčikovi Jerguškovi som už dlho sľubovala, že keď príde, upečieme spolu niečo dobré... akosi sme to stále odkladali ale nakoniec predsa len zrealizovali... a poviem vám, chlapská sila v kuchyni je neoceniteľná, alebo nedocenená? v každom prípade som si pri pohľade na Jerguška spomenula nato, ako mi jeho otec, môj syn, miesil cesto na slížiky... pravda mal v tedy už čosi cez desať rokov, ale sily za troch a to cesto mi nielen vymiesil ale aj vyvaľkal celkom na tenúčko :-)








Čo budeme potrebovať:

200g ovsených vločiek, časť môže byť pomletá, ale nemusí
200g hladkej múky
4 lyžice hnedého cukru alebo medu
1 lyžička prášku do pečiva
2 vajcia
4 lyžice oleja, alebo masla

na prilepšenie:
orechy
hrozienka
sušené ovocie
kúsky čokolády...







postup je veľmi jednoduchý:
múku, vločky, prášok do pečiva, cukor zmiešame pridáme vajcia, olej a niečo na prilepšenie - orechy, sušené ovocie, kúsky čokolády alebo hocičo iné...
cesto dobre vymiesime a lyžicou kladiem na plech, na pečiaci papier kôpky, roztlačíme ich na placky a vložíme do rozohriatej rúry na 210°C asi na 20 minút.
a toto je môj pomocník, najskôr ho zaujímal mažiar v ktorom mi horlivo "roztĺkal" orechy a sušené banány... ja som medzitým nachystala všetky suroviny do misky a Jerguško sa chopil miešanie, najskôr varechou a keď to išlo ťažko tak pekne rukami a to sa mu najviac páčilo a aj mu to báječne išlo... lenže keď som ja medzitým začala umývať riad bleskovo bol pri mne a "babka ja to poumývam, ty peč" tak som piekla a Jerguško sa máčal vo vode... čím to je, že všetky deti baví umývať riad?
a tak sme spolu napiekli aj riad umyli a večer si odniesol Jerguško polovicu sušienok domov, nech aj mamina vidí akého má šikovného syna...

2 komentáre:

  1. Sušienky urobím. Aj keď nemám doma takého usilovného pomocníka :-) Je zlatý :-) to je Agátkin brat? :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Agátka ešte len na svojho bračeka alebo sestričku čaká... Jerguško je bratranec...

      Odstrániť