03 marca 2015

Kurací "Wellington"

v nedeľu boli u nás deti, tak som uvarila niečo sviatočné... nerada stojím celé doobedie pri sporáku keď máme plný byt detí a vnúčat... preto keď prídu deti som najradšej keď varí muž... varí výborne ale deti ma občas podpichnú, že by som mohla aj pre nich uvariť nejakú špecialitku... tak som im chcela spraviť radosť, privstala som si a nachystala som všetko k príprave tohto jedla - upiekla som si palacinky, pripravila šampiňónovú plnku, nastrúhala syr, opiekla kuracie prsia, načistila zeleninu... a keď prišli deti mala som všetko hotové a až do jedenástej som mala voľno, potom som už len zabalila balíčky, dala piecť zeleninu a obed bol hotový... a vlastne ešte polievka, tak to som tentoraz trochu oklamala pretože som mala zamrazenú kuraciu polievku, len som uvarila slížky a bolo... a boli sme spokojní všetci...





budeme potrebovať:

kuracie prsia
soľ
korenie
rasca drvená

na palacinky:
vajcia
mlieko
múka hladká
soľ
bylinky

na plnku:
šampiňóny
cibuľa
cesnak
soľ 
rasca drvená
petržlenová vňať

ostatné:
lístkové cesto 
prerastenú slaninu
syr tvrdý
vajíčko na potretie





Palacinky:
z vajíčka, mlieka a hladkej múky si pripravíme hladké cesto, osolíme, okoreníme a pridáme čerstvé alebo sušené bylinky 
cesto necháme aspoň pol hodinku odstáť
potom upečieme hrubšie palacinky
  


Plnka:
šampiňóny, cibuľu a cesnak nakrájame úplne na drobno
cibuľu speníme na masti (oleji), pridáme nasekaný cesnak, šampiňóny, podusíme, osolíme, okoreníme, pridáme petržlenovú vňať a necháme úplne vydusiť zo šťavy



Kuracie prsia:
kuracie prsia osušíme, osolíme, okoreníme a opečieme ich zo všetkých strán
odložíme ich do tepla, ja som ich zabalila do alobalu

a ešte si
- nastrúhame syr 
- nachystáme si peknú prerastenú slaninu nakrájanú na tenké plátky



a môžeme baliť 
lístkové cesto rozvaľkáme na tenko ja som použila kupované, už rozvaľkané cesto
- na lístkové cesto dáme do stredu nastrúhaný tvrdý syr
- palacinku
- slaninu
- šampiňónovú plnku
- opečené kuracie prsia
- všetko zabalíme do úhľadného balíčka
- uložíme na plech
- potrieme vajíčkom
- pečieme podľa veľkosti balíčkov na 200°C asi 15 minút, potom zvýšime teplotu na maximum a dopečieme do zlatova


piekla som dva druhy, jeden bol so šampiňónmi a druhý bol bez
ako prílohu som robila pečenú zeleninu 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára