28 septembra 2015

Tekvicová bábovka

ďalší jesenný recept a opäť s mojou obľúbenou tekvicou Hokkaido...  túto bábovku som robila prvý krát... potrebovala som minúť polovicu hokkaida, druhú polovicu som použila pod hovädzie mäso... nebudem tvrdiť, že je to bábovka môjho života, bola dobrá, miestami až výborná ale drobné úpravy budú potrebné, mne totiž prišla máličko mazľavá... teraz uvediem recept tak ako som ho robila, ale nabudúce uderiem z hokkaida, pridám asi trochu mlieka a určite pridám veľkú hrsť nasekaných vlašských orechov, tie orechy sa tam priam pýtajú, čudujem sa sama sebe, že ma to hneď nenapadlo... keď upečiem druhý krát dám vedieť ako to dopadlo...








Čo budeme potrebovať:

500g nahrubo nastrúhanej tekvice Hokkaido alebo inej oranžovej tekvice
400g polohrubej múky
200g cukru
1 vanilkový cukor
2 vajcia
2dl oleja
1 prášok do pečiva
2 lyžice kakaa
a nabudúce aj sekané vlašské orechy!!!







postup je veľmi jednoduchý
- tekvicu očistíme a nastrúhame na hrubšom strúhadle
- všetko spolu zmiešame
- mne sa zdala hmota veľmi hustá tak som ju nechala asi 15 minút odstáť aby tekvica pustila šťavu
- asi 2/3 cesta vylejeme do bábovkovej formy
- do zvyšku cesta pridáme kakao a navrstvíme do formy
- pečieme na 180°C asi 40 minút
- hotovú bábovku vyklopíme z formy a necháme vychladnúť
- posypeme práškovým cukrom
- môžeme podávať s kyslou smotanou
- napohľad je bábovka veľmi pekná, nastrúhaná tekvica v nej urobila peknú bodkovanú vzorku :) chuťovo nie je vôbec sladká a má takú skoro tvarohovú chuť len tie orechy mi tam chýbali, ale to až nabudúce...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára